Matillin skrev 2010-07-31 11:48:08 följande:
Jag hittade en sida där man hyrde ut husbilar,
husbilsresor.se
Priset blev ungefär 24 000 kr för 40 dagar med en modell där hela våran familj får varsin sovplats.
Bor man på hotell i 40 dagar så kan man ju bo på hotell för 600 k/natten för att komma upp i samma summa.
Blir antagligen billigare med hotell då, för man kan säkert komma undan billigare än så på dom flesta hotell misstänker jag?
Men samtidigt smidigt att ha med sig all packning och sängar i husbilen.
Får se hur vi gör när det blir dags
Känns mer lockande med husbil då jag skulle vilja stanna i många nationalparker och så.
Men då tillkommer ju även avgift för campingplatser ja, undra som sagt vad det kan gå på.
Att campa med husbil kostar ungefär 15 till 30 dollar per natt (108 till 216 kr). Sedan får du tänka på att det är dyrt att köra runt med husbil, den tar mycket mer bensin än en vanlig bil. Man kan heller inte köra så snabbt med en husbil. Personligen kan jag inte se många fördelar med husbil och trångt är det ju också.
Problemet med packningen kan man lätt lösa genom att man har små väskor med det viktigaste som man tar in på hotellrummet och lämnar resten i bilen. Dixie skrev om att bo två dagar på samma ställe och det underlättar ju också. På så vis blir det inte lika mycket packande heller. Man kan ju även stanna längre än ett par dagar, det finns många ställen där man utan problem kan underhålla sig i en vecka eller mer.