• Euphoria

Spädbarnsförälder med sömnbrist, hur sover ni..

Vi började spåna lite här hemma på hur det kommer sig att vi aldrig varit trötta eller har sovit för lite, så som vi trodde att vi skulle göra som spädisföräldrar.

Vi funderar på om det är för att vi samsover och jag liggammar om nätterna, jag sover ju hur bra som helst och får aldrig för lite sömn pga mitt kille på 3 månader.

Kan vårat resonemang stämma eller har vi helt enkelt haft tur, eller har det kanske andra anledningar till våran brist på sömnbrist så att säga  

Så hur sover NI med era små under 6 månader? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spädbarnsförälder med sömnbrist, hur sover ni..
  • Neko

Ger flaska. Provade samsova i början men varken han eller vi fick sova så då försökte vi med olika sängar och då blev det lite bättre men ändå sömnbrist =S

• Neko

eller, gav flaska skulle man kanske säga, nu är han större =)

• Jagbyttenick

Jag sov extremt dåligt, men det var nog just för att vi samsov, vaknade vid minsta rörelse eller ljud och hade en väldigt "tuttig" son som skulle äta varannan timme.
    Blev lite bättre när han fick ligga i spjälsängen efter ca 3-4 månader men jag kunde inte sova ordentligt förrän han flyttade in i eget rum vid tio månader och vi slapp störa varandra med ljud

Allt ska göras i en hast, men snart så är det raaaaast
  • sonen08

vi samsov med flaskamatning men de var mycket uppvack på nätterna.. Mycket vakentid nattetid men ju längretiden gick ju fortare gick de o somna om Men man var ju trött på morgonen o la sig tidigt på kvällen.

• Melly

Vi samsov och jag ammade liggandes i sängen och jag har inte haft sömnbrist Har funkat jättebra tack vare samsovningen.

• UpsyDaisy

Min dotter har sovit i sin egen säng och hon har sovit hela nätter sedan hon var 3 månader gammal (det var då jag slutade amma) Nu är hon 3,5 och sover fortfarande 12 timmar varje natt i sin egen säng. Inget skrik och inget gråt utan läggningen går alltid som en dans.

• paddanpuff

Jag skulle vilja säga tur än så länge och bara att hoppas att det håller i sig!!! Håller tummarna

• Nosan83

min dotter e nu 14 dar.....jag sover inget om natten hon ammar ca varannan timma å äter ca en timma varje gång hela natten....e såå trött då jag har en son på 5 år som e full rulle på hela dan. Ni med bebisar som ätit hela nätter ändras det sen...alltså vänder hon på dygnet rätt sen.......min son var tvärt om sov jättebra på nätterna nästan från början....

• Alexi

Jag tror att vi inte hade sömnbrist tack vare att dottern sov rätt så långa perioder i sträck på natten även om sen själva vakentiden också var rätt så lång, i alla fall periodvis. Sen var det ju också avgörande att hon var första barnet, vi kunde ju börja sova när hon somnade för kvällen och sen sova halva förmiddagen så länge som hon sov, då hinner man ju få ihop tillräckligt med timmar oftast.

• Hundägare i Gbg

Jag ammar liggande i sängen. Jag brukar försöka hålla mig vaken och lägga henne i mitten av sängen efteråt men det är inte helt sällsynt att jag somnar. Hon har precis kommit ur en period då hon ammat väldigt mycket, då har jag lagt en kudde bakom ryggen och sovit samtidigt. Har såklart varit trött ibland men inte upplevt att jag lider av sömnbrist. Inte värre än när jag jobbade i alla fall...

Svar på tråden Spädbarnsförälder med sömnbrist, hur sover ni..