• AnnaFreja

Tips på aktiviteter på välkomstfest (ist. för dop)

I morgon ska vi ha en välkomstfest för vår dotter. Vi döper alltså inte barnet, utan detta blir festen istället. Vi ska vara hemma hos oss i vårt hus. Är det någon som haft någon liknande arrangemang och kan ge tips på någon aktivitet som man kan ha?

• Svar på tråden Tips på aktiviteter på välkomstfest (ist. för dop)
  • AnnaFreja

ingen som har haft något liknande?

• Echidna

Jag hade babyshower. Jag hade buffe, sen lite "lekar" som "Gissa barnets namn (kändisar som barn)". du kan ha "sätta svansen på åsnan". Leta saker på en lista -flest saker vinner.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Echidna

En annan rolig sak är att du har en lista på tex *leende *hårfärg * fötter * ögonfärg  osv och så får folk kryssa i om de tycker att babyn har egenskapen från dig eller pappan.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • CharlieF

Vi hade en typ frågesport om sonen. Födelsetid, vikt, första besök på BB, vilken kändis är född samma datum osv. Första priset var en inramad bild av honom. Sen hade vi även en typ av gästbok dör gästerna fick skriva en hälsning till honom som vad bör jag undvika i livet/ vad bör jag absolut inte missa. Vad blir jag när jag blir stor. Vilket blir mitt första ord osv. Lycka till med festen!

Svar på tråden Tips på aktiviteter på välkomstfest (ist. för dop)