• Malinski79

Dr Brown´s eller MAM´s nappflaska??

Precis som rubriken lyder så undrar jag VILKEN av dem du skulle välja??? Jag hade Dr Brown´s till dottern och va nöjd, men tycker det är lite "bökigt" att man är tvungen att åka till en "riktig" barnaffär för att köpa napparna (jag har 3,5-4 mil till närmsta butik) + att jag tyckte de va lite "jobbigt" att diska alla delarna

Men om den är mycket mer funktionell än MAM så är det klart att det är värt att använda den även denna gången..Men vill bara veta OM det är någon skillnad mellan dem?

Ella 070911
  • Svar på tråden Dr Brown´s eller MAM´s nappflaska??
  • Hannnas

Tyckte MAM ultivents var mkt mkt bättre...

dels var de lättare att diska, inte så många delar och specialborste

dels är "hålet" att fylla flasken med mkt större = smidigare

dels finns det olika nappar för samma flaska

Så jag röstar helt klart på MAM ultivent... 

.?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • mammaforever

Jag skriver som ovanstående, MAM´s flaskor är jag toppen-nöjd med för det stora hålet upptill så man spiller inte välling eller ersättningspulver överallt utan det hamnar i flaskan. och att dom har en bra avtagbar botten med lufthål så flödet blir gämt när barnet suger. Bra nappar till också, vi använder Ultivent napparna. Jag tror det är Ultivent flaskan heter men har även sett den flaskan i butik under namnet Anti-Colic och vissa kallar den First-bottle. Vad jag kan se är det samma flaska, har dom kanske bytt namn ? Men men, det är toppen i alla fall !!

• KasperSixten

Även jag tycker att MAM's flaskor är helt suveräna. Så smidigt att kunna ta bort botten och diska. 

• Malinski79

TACK för svaren!!!! Då blir det nog helt enkelt till att testa MAM flaskorna denna gången Tycker dessutom de är mycket finare

Har ju Dr.... flaskorna kvar hemma, men känns inte sååå fräscht att använda dem igen nu efter 2 år så skulle köpt nya iaf...

Ella 070911<3 lillasyster BF 100901<3
  • Hannnas
    Malinski79 skrev 2010-07-30 22:07:06 följande:
    TACK för svaren!!!! Då blir det nog helt enkelt till att testa MAM flaskorna denna gången Tycker dessutom de är mycket finare

Har ju Dr.... flaskorna kvar hemma, men känns inte sååå fräscht att använda dem igen nu efter 2 år så skulle köpt nya iaf...
    Lycka till!! Du kommer INTE ångra dig  
  • Malinski79
    Hannnas skrev 2010-07-30 22:08:17 följande:
    Lycka till!! Du kommer INTE ångra dig  
    Låter toppen!!!

Tack än en gång tjejer!!!!!Skrattande
    Ella 070911<3 lillasyster BF 100901<3
  • mammaforever
    Malinski79 skrev 2010-07-30 22:07:06 följande:

Ja dom är absolut fantastiska, jag är förälskad i MAM och deras flaskor =) Nu när bebis är större och inte dricker mer än välling ur flaska använder vi Drink-Easy från MAM, den flaskan är hel utan avtagbar botten och mer anpassad för större barn =)

Du kommer bli sååå nöjd =) 
  • popcornplaya

Vi hade både MAM och dr brown och helt klart var dr brown bäst. Men den som heter wide neck i sånna fall, då har du ännu bredare öppning än på MAM flaskan. Finns ingen nappflaska som ger så bra flöde som dr brown. Blir lätt den flaskan till kommande bebis också!

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • Hannnas
    popcornplaya skrev 2010-08-01 10:11:21 följande:
    Vi hade både MAM och dr brown och helt klart var dr brown bäst. Men den som heter wide neck i sånna fall, då har du ännu bredare öppning än på MAM flaskan. Finns ingen nappflaska som ger så bra flöde som dr brown. Blir lätt den flaskan till kommande bebis också!
    Samma enkla att fylla på JA, men jobbigare att diska... tyckte jag iaf och ingen ergonomisk napp, fast det kanske finns iof
  • Loth

Vi hade både Dr browns och MAM till vår kille. Han drack bara ur Dr browns de första 2 månaderna, det kom för fort i MAM-flaskan på något sätt även med minsta nappen till. Men nu vid 2.5 månader så tar han hellre MAM för flödet är bättre Glad

♥ Nr 1 - 2010 ♂, Nr 2 - BF 20110401 ♥
  • ALLIEVERDO

Hur tycker ni MAM flaskorna är med flödet? Vår dotter får i sig alldeles för mycket luft bla och läste att dr brown va bra. Men funderar även på MAM. Vill ju ha en som inte rinner ut för mycket då hon får både luft och sätter i halsen och då får ont i magen.

• Dögun

Jag har en MAM first bottle men tycker inte att jag får den att funka. Ibland funkar det och ibland inte, jag har inte fattat vad jag gör när det funkar. Sonen suger alltså ibland så dinappen blir platt. Ibland fattar han att han ska släppa nappen så det kommer in luft via den.

Jag tycker MAM är krånglig att diska pga alla delar. Min bästa flaska är Avent, den har han aldrig sugit platt och det kommer in luft uppe vid skruvdelen på locket och man slipper skruva isär och diska separata bottendelar.

• NilssonBroberg

Vi har båda MAM och Dr Drown flaskorna. Visst är MAM roligare till utseende och lättare att diska och allt det dära, men har man kolik barn (som jag) så funkar Dr Brown bättre. Iaf för oss!

• Momii

Vi har också använt båda och Dr Browns släpper ju verkligen inte in någon luft. Vid kolik är den bäst enligt mig och precis som någon annan här skrev så var det lite väl bra flöde i MAM´s trots att det var minsta hålet. Nu kör vi bara på Mam´s.

Svar på tråden Dr Brown´s eller MAM´s nappflaska??