• Nalliwer

Geocaching!

Tjenrare. Kul med en cachingtråd. Tar och slänger mig in här med.
    Har själv inte hållt på så länge, typ en dryg månad men vi är helfrälsta här hemma. Ni får gärna kolla in våra framsteg, nickar 3X N i geocachingsamanhang.
    Teamet består av mig och  mina två söner som helt plötsligt älskar skogpromenader.

Håller precis på att förbereda vår första egna gömma. Ni som finns i skåne får gärna försöka er på den när den dyker upp. Vore kul med respons på den.

Väl mött ute i skogarna.

• Nalliwer
    Tokfrjant skrev 2010-08-23 00:05:15 följande:

Välkommen

Vad många ni har hittat redan! Vart i Skåne bor ni? Såg att två av de ni hittat, har jag också hittat.

Jag har hittat 43 nu och gömt fem. Letar gärna efter eran sen!

Tack för välkommnandet.
    Jo, går ju undan nu i början. Finns hur mkt som helst i trakterna att logga. Finns några riktigt aktiva utläggare i området så var man än är och slår igång telefonen så ploppar det upp en gömma inom några hundra meter.
    Har dock fortfarande inte lyckats ta nån FTF. Var två minuter ifrån häromdan men föll på målnöret.

Vi utgår från Tjörnarp, en mil norr om Höör. Se jobbar jag nera på östelen så har ett rejält område att ta itu med. Just nu jagar vi allt vad vi kan för att komma upp i hundra fynd.

Är det någon mer här som använder android som gps?
  • Nalliwer

Ska inte heller uppmuntra til något olagligt men kartorna finns för nerladdning på pirattbuktan.....

• Nalliwer
    Tokfrjant skrev 2012-07-14 15:12:37 följande:
    Har inte varit inne på familjeliv på länge men såg att jag startat denna tråd för nåt år sen!

Jag håller såklart fortfarande på med denna härliga hobby, just nu ska jag ta minst en per dag i tre sammanhängande månader :)
    jäkla jobbigt tycker jag ^^
    Fin utmaning, önskar dig lycka till. Har dessvärre dåligt med tid själv för tllfället men blir en och annan cash när andan fall på.
Svar på tråden Geocaching!