Geocaching!
Är jätteintresserad av detta men får aldrig till det. Har ni några tips? Hur kom ni igång?
Är jätteintresserad av detta men får aldrig till det. Har ni några tips? Hur kom ni igång?
Spelar roll:
Jag skaffade ett konto på gecaching.com och sen kollade jag upp vilka cacher som låg nära genom Geocaching Maps som finns i menyn Hitta & Göm en cache". Började med att rita upp kartan eller tog med mig datorn (har en sån liten) i bilen och sen men hjälp av hinten så hittade jag. Blev snabbt trött på det då det var svårt att hitta rätt utan gps. Man kan ju skriva ut kartorna också om man vill. Det är verkligen kul! Och de finns ju i princip överallt.
Petra S:
Vet inte vilka GPS:er som är bra för geocaching, men på geocaching.com finns GPS-tester:
www.geocaching.com/reviews/gps
Jag använder mig av min telefon och sedan ett gratisprogram som heter Geocaching Live. Det programmet visar hela tiden på en karta vilka som är närmast. Skaffar man sig en GPS så får man lägga in koordinaterna. I denna butik har de GPS:er som är anpassade efter just geocaching: geoshop.cc/index.php&o sCsid=11c42937ce18bf5ac190d00ed57e16d6