• Lowika

Geocaching!

Hello tjejer!
    Får ju göra lite reklam för geocaching.se också, föreingen för geocaching i sverige. Men ni får lova att inte outa mig.... mina kompisar där skulle skratta ihjäl sig om de visste att jag hängde här också..... Då skulle jag inte få vara med och leka.

Där finns forum, där cachar diskuteras, det finns ett köp/sälj-forum, och man kan fråga allt mellan himmel och jord. Man kan också efterlysa cachingkompis, eller få tips om riktigt hard-core-cachar.

Jag närmar mig 500 hittade, hittade tre nu ikväll på en promenad. Men så bor man ju i "huvudstaden".

Jag har väl en 5 cachar och en til som jag är delägare i och i höst ska jag vara med och arrangera mitt första event. Det är dock inte barn-vänligt

• Lowika

Brukar passa på när jag är någonstans, men jag är inte så hård på det. Min sambo är nämligen inte lika biten, eller typ inte alls..... Är nog ovanligt att det är på det hållet! Men jag höll på med det innan jag träffade honom. Försökt, men det går inte... Dock har jag fått ta några då och då på utflykter. Har tagit i Egypten (utan gps, med kartbild och spoilerbild) Tyskland och Norge.

Har varit ute med mina cachkompisar en del på lite "hardcore" caching. Klättring (med utrustning), underjordiska tunnlar, ställen man inte kanske får vara på i allmänhet, och favoriten; "Fångarna på fortet" i Karlsborg.

Innan jag började var jag ganska mörkrädd.... vi kan säga att det gått över!

• Lowika

Spelar roll skrev 2010-09-01 08:50:21 följande:
    Huh? Nja, det låte lite för äventyrligt för mig. Ser vacker natur framför mig. Lite snygga utsikter man missat annars. Och lite intressanta grejor, typ den där labyrinten. Krypa i tunnlar är nog inte riktigt min grej. Inte resten av familjens heller........ Tänker mer fika efter att ha hittat sin cache bligandes på något vackert eller intressant.
    Jooo... sånt också, men jag har ju ingen "familj" än, så jag kan vara lite äventyrlig av mig.
    Egypten? Låter farligt. Ute och vandrat i öknen och letat då, eller?
    Nejnej... det var i en mur längs strandpromenaden. Väldigt stillsamt. Finns för övrigt mycket få cachar i Egypten. Men i turistorterna brukar det finnas några stycken.
    Ser man vad som passar för barn osv? Nej, jag får nog ge mig in på svenska sidan. Och framför allt ta mig ut i den sk verkligheten och faktiskt leta.
    Det finns ett attribut som är just "barnvänlig"<- så ser den ut
    Men det är kanske inte så vanligt att man tänker på att sätta ut den.

Alla cacher är ju dock graderade i svårighet och terräng. Med barn kanske man ska ta de med låg teräng och svårighets-bedömning.
  • Lowika
    SVejsan skrev 2010-09-01 09:46:37 följande:
    Har tyvärr inte fått möjlighet att hardcore-cacha. Har inte firningsutrustning eller nödig kunskap om klättring...
    Har dock tagit en cache som innebär att man måste gå under en motorvägsbro på en s.k. inspektionsbro över vatten - var tillräckligt spännande för barnen och några enstaka små-bunkrar...
    Vill försöka ta mig till "Fångarna på fortet" - men ser mörkt ut att jag hinner innan de fyller igen. Och FAD missar jag då resten av familjen ville till Turkiet, istället för att springa runt i ett råkallt Borås på natten. Men det får bli ett par cachar där istället. 
    Nu är ju inte FAD i Borås i år.... men det är nog lika kallt för det. Kanske möjligtvis ännu råare dessutom (koordinaterna ligger på Tjörnbron, så där i närheten är att vänta sig...)

Gör som jag; haka på de som har utrustning.
    Spelar roll skrev 2010-09-01 09:28:37 följande:
    Oksi doksi. Kanske jag hittar ngn av dina cacher i framtiden då. På vintern iklädd lovikavantarGlad Återigen tack så mycket.
    :P
  • Lowika

JACITW - just another cache in the woods...

och "haqre fgra/fgbar"

De är väl inte det som är roligast kanske... Mina är samtliga utlagda med en tanke, och en av mina har iaf fått poäng på GCvote/score, men det är inte så välanvänt än. Långt ifrån alla som ger betyg, så det finns många bra cacher som inte har betyg. Också.

Svar på tråden Geocaching!