• BlackOrchid

Inbunden vs. Pocket

Vad föredrar du för typ av bok?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Inbunden vs. Pocket
  • SilverEmma

Blandat. Jag har gärna lite pocketböcker jag tar med mig i väskan men hemma i bokhyllan vill jag ha inbundna. 

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • minimou

Inbundna om det är böcker jag tänker behålla. Faktaböcker, klassiker mm.  Pocket när det är  vanliga deckare som jag ger bort direkt efter att jag läst.

• UpsyDaisy

Pocket är lättare att ta med sig och är dessutom billigare.

• Superbia

Pocket, eftersom det ser snyggare ut att ha dessa i hyllan.

Morten & Vidar 091029
  • Bedan

Jag föredrar pocket då de är billigare och jag lätt kan läsa ut en roman på en dag, dessutom är de lätta att ha med sig. Trist att köpa dyra inbundna böcker som inte "räcker" länge och som jag antagligen inte kommer läsa igen.

• Stårschan

Skräpromaner som jag läser på stranden eller i sängen bör helst vara i pocketformat. Faktaböcker som man tittar i i hemmet får gärna vara hårda. Faktaböcker som man har med sig på resa (turistguider, fjällflora) bör vara i pocketformat så att de väger så lite som möjligt.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • amalie79

Pocketböcker när det gäller romaner och viss fakta. Mina trädgårds, kok och bakböcker vill jag gärna ska vara stora och rejäla. Så att kan ta med dem på jobbet, ha dem på diskbänken, etc utan att de blir förstörda om jag råkar skvätta lite jord eller mjöl på dem : )

• Boothwalker

Båda har sin tjusning. Köper nästan alla mina böcker secondhand och då tar man vad man får =)

Dont leave the duck there. Its totally irresponsible. Put it on the swing, itll have much more fun - Sleeptalkinman.blogspot.com
  • Birry

Pocket - fler böcker för pengarna! Och fler ryms i bokhyllan...

• enny signatur

Inbundna. De flesta böcker jag läser är kursböcker och de vill jag ha i inbundet format. Pocket är enklare att ta med men går sönder klart fortrare och är känsligare. Skönlitterära böcker utan värde får gärna vara i pocket och fantasy böcker ofta med (beroende på vad de vi har i serien hemma redan är i). Skönlitterära böcker osm är lite mera klassiska typ Dumas, Dickens mfl. vill jag ha i inbundet format helst. 

Men som Bootwalker så komer jag mest böcker på seconhand (förutom mina kursböcker som sällan finns där och jag är orolig att någon ska ha kladdat i) och tar vad som erbjuds snarare. Jag behöver inte förstöra mer natur och ge bort 500 kr extra om den finns begagnad i annat format, för att jag ska ha en inbunden version av en bok om det inte är någon väldigt speciell bok.

Svar på tråden Inbunden vs. Pocket