Inbunden vs. Pocket
Vad föredrar du för typ av bok?
Vad föredrar du för typ av bok?
Jag kan inte rösta på något av alternativen. Jag gillar nämligen båda. Jag älskar gamla läderinbundna volymer och riktigt bra böcker vill jag gärna ha inbundna i bokhyllan. Men de där skräpdeckarna jag läser på tåget de får gärna vara pocket så de får plats i handväskan. Och jag skulle ha råd att köpa så få böcker om jag bara köpte inbundet.
Egentligen spelar det ingen större roll, men pocket har den fördelen att de får plats i handväskan och kan tas med överallt vilket leder till nackdelen att de kan bli ganska illa medfarna ...
Slukarböcker köper jag pocket, bevararböcker köper jag inbundna!
Definitivt pocket! Det gör så ont att få en inbunden bok på näsan när man somnar medan man läser i sängen...
Pocket därför att de är så mycket lättare att ha i sängen. Jag läser innan jag somnar så det läses mycket i min säng.
Inbundna böcker, jag ogillar pocket, de går sönder lättare
Jag är en fattig storkonsument av all möjlig litteratur som älskar att kludda i böckerna, så pocket passar mig perfekt.. Facklitteratur med mycket bilder har jag gärna inbundet.
Älskar pocket böcker, både känslan av att hålla i dem och att de är så billiga så jag kan köpa många fler
Pocket! De inbundna blir så tunga att hålla i badet =)
Och pocket är små och smidiga att ta med överallt.
Jag läser bara pocket, tycker det är smidigare och lätt att ha i handväskan.