• Bubbis10

Hur gjorde du för att komma över ditt ex?

ts
    att träffa ngn annan skulle bara vara en flykt fr verkligheten å inget vidare chysst emot den nya heller.
    det tar tid att komma över ngn eller ett svek, tro mig..jag vet! men det får ta den tid det tar, å många tårar ligger bakom. Men när du e mogen å redo å INTE letar efter ngn så kommer hon bara att stå där en dag.

• Bubbis10
    Mamsis skrev 2010-07-31 19:44:18 följande:
    Bryt kontakten helt. Tillåt dig att känna och tänka på det som var bra mellan er, men påminn dig också om att det bra låg i din uppfattning, HON kände inte likadant eftersom hon inte ville fortsätta.
    VARFÖR hon inte kände likadant är det ingen idé du rotar i, det kanske inte ens hon vet.

Hon har gått vidare och är lycklig. Det är vad du vet och det är det du har att förhålla dig till.

Har du någon hobby du kan ta upp? Vänner du kan besöka? Börja annars chatta, ett kanonsätt att hitta nya vänner att ta en fika med. Så länge du är ärlig med dina avsikter ang fikat så ingen kvinna faller hopplöst för dig.

Börja dejta så smått när du känner dig redo, men var lika ärlig där med dina avsikter. Du ska inte såra någon för att komma över ditt ex.

Varje gång du känner att du måste kontakta henne, lova dig själv att tänka på det minst en timme så kanske det går över, ring en vän eller så om det hjälper.
    Är du den läsande typen kan jag rekomendera 'Förändra ditt liv' av Liria Ortez som bla ger en verktyg för hur man går vidare.
    Bla ska man fråga sig varför det är så viktigt att förändra sitt liv när man faller tillbaka. Den förklarar också att det är naturligt att falla tillbaka, det är en del i förändringen.
    Mkt kloka svar som alltid :)
  • Bubbis10
    Mamsis skrev 2010-07-31 20:14:25 följande:
    Tackar ödmjukast Vet dock att det är superlätt för mig att komma med råden, men svårt för den som ska försöka genomföra dem.. Är minsann inte så klok när det gäller mig själv!
    så lite, haha mja det kan ju vara så...lätt att stå utanför å se vad som e rätt typ...jag e ju själv hyfsat nyseparerad....so i know :/
  • Bubbis10
    Singelfarsan skrev 2010-07-31 22:02:16 följande:
    Tack för alla tips och råd. Just nu känns det bra men det går i vågor. Imorgon åker jag på semester helt själv och det känns lite pirrigt men samtidigt så behöver jag landa och finna lugn och ro i själen.

-> Mamsis: har läst 5 st böcker om sorgearbete, självkänsla och välja glädje och ej offertänk men den boken har jag missat, får bli nästa efter semestern 
    ts
    det är så...vissa dagar känns allt rätt ok, medans man bara dalar i nästa. men vet du vad? man blir starkare, fast det inte känns så....en dag så vaknar man upp å tänker-när slutade jag att älska dig?
    kanske man aldrig gör helt, men sen e det åxå så att det är den som blir lämnad som tar det hårdast. det är ju ett svek å en besvikelse...Jag tror det är viktigt att du tillåter dig själv att vara ledsen,gråta å må skit-när du känner att du är på botten så finns det bara en väg att gå å det är UPPÅT!
    Att trösta sig med ngn annan eller börja dejta ngn ny tror inte jag e en lösning utan en tillfällig flykt, du e inte redo på långa vägar. Du skulle börja jämföra å kanske må mer dåligt, å sen e det väl ingen annan som förtjänar att vara ett plåster på såren....
    nej, börja med att ta hand om dig själv....jag e själv hyfsat nyseparerad, å vissa dagar så kändes allt bara sååå hm, ja det blev ett tomrum,..ngt fattades, MEN idag så känner jag att hey, jag har det jäkligt bra ändå. Vänner å fam som älskar mig...mina barn osv....
    försök å se till allt positivt du har i ditt liv....
  • Bubbis10
    Josebosse skrev 2010-08-01 23:53:32 följande:
    Grät i 10 mån, gick ner 10 kg pga av att jag bara inte kunde äta (kunde knappt göra nåt alls),blev lätt apatisk och höll på att förlora mina vänner pga mitt destruktiva beteende...
    Önskade över allt att han skulle ta tillbaka mig, älska mig igen.

En dag så vände en av mina vänner på det
    -Skulle du ta tillbaka honom om han kom och bad dig idag?
    Jag svarade ja utan att blinka. Men frågan gnagde mig...
    Tanken på att det var jag som skulle ta tillbaka honom som sårat mig... 
    Ville jag verkligen vara med nån som jag inte kunde lita på?

En vecka senare kännde jag mig som en ny, starkare människa.
    Jag behövde inte honom och jag började må bra igen.

En månad senare träffade jag en kille ( En reboundkille, trodde jag) som lärde mig skratta igen...

Nu, tre år senare har vi villa, vovve och planerar barnSkrattande
    Vilken solskens historia :)
  • Bubbis10
    Anonym (orka eller inte?) skrev 2010-08-07 21:53:43 följande:
    Undrar samma sak ja med.
    När ska jag komma över min man?
    VI gifte oss midsommarafton 2009. Köpte hus och flyttade in i det i Augusti.
    Vi har en undebar dotter tillsammans,
    Vi har haft jobbigt till och från under de 4 år vi varit tillsammans.
    Mycket problem med hans fd tjej som de visat sig haft kontakt under alla 4 år vi varit tillsammans.
    Min magkänsla var rätt att han hade känslor kvar för henne. Dom smög med sin kontakt mellan varandra.
    Känner mig så grundlurad, han sa att dom ej hade någon kontakt alls.
    Fick ett sms av henne 2 månader efter vi gift oss jag och min man där hon skrev att jag var det största misstaget i hans liv och att han gifte sig med mig var ett stort misstag.Och att hon hoppas att han inser detta snart precis som hon gjort.
    Berättade detta för honom för de sårade mig så mycket han sa att han inte hade med de att göra.
    Redan där borde jag insett felet.
    NU är dom tillsammans igen., Hans ex lyckas bo 2 meter från mig, Han visar helt öppet att han är med henne.
    Inte bara att jag mår dåligt över detta så gör våran dotter de, för hon ser vad illa detta gör mig.
    Han lovade mig när vi var tillsammans att han aldrig skulle kunna bli tillsammans med henne igen men nu är dom de Hur ska ja orka?? Vill ej träffa honom/ se honom. Han förstår inte de alls. För vi har en dotter tillsammans men för att jag ska vara en bra mamma behöver jag ha så lite kontakt med honom så möjligt genom att ha hämtning och lämning på dagis men de vägrar han.
    Hur ska jag göra??
    detta var bland det värsta jag hört ang relationer här på Fl-vilket jäkla as, grrrrr
  • Bubbis10
    Anonym (i me & myself..) skrev 2010-08-08 10:44:18 följande:

---------------> Tips !  *Styrkekram*
    hahahaha klockren :)
  • Bubbis10
    Anonym (orka eller inte?) skrev 2010-08-08 20:40:46 följande:
    I bland funderar ja på om det bara är en hemsk mardröm som jag ska vakna upp ifrån men inte.
    Men får börja inse att han är det största svinet på denna jord! Han har inget sunt förnuft! Men det är ändå så svårt! Trodde aldrig att det fanns sådana elaka svin som han!
    Aså jag förstår att det måste kännas helt overkligt..det e ju så en annan inte vill tro att det e sant. han måste ju lida av ngn empati störning, en stor kram till dig {#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10
    Singelfarsan skrev 2010-08-09 14:42:17 följande:
    Fan!

Jag såg mitt ex på Facebook och blev helt stel i kroppen, hur kan hon fortfarande ha en sådan effekt på mig. Jag har precis varit på semester och tänkte väldigt lite på henne och det kändes äntligen bättre på bra länge och så reagerar jag så genom att bara se hennes foto, sjukt! 

Tillbaka till ruta ett... 
    Det DÄR har jag åxå vart med om, men det är ju pga du inte kommit över henne....
Svar på tråden Hur gjorde du för att komma över ditt ex?