Singelfarsan skrev 2010-07-31 22:02:16 följande:
Tack för alla tips och råd. Just nu känns det bra men det går i vågor. Imorgon åker jag på semester helt själv och det känns lite pirrigt men samtidigt så behöver jag landa och finna lugn och ro i själen.
-> Mamsis: har läst 5 st böcker om sorgearbete, självkänsla och välja glädje och ej offertänk men den boken har jag missat, får bli nästa efter semestern
ts
det är så...vissa dagar känns allt rätt ok, medans man bara dalar i nästa. men vet du vad? man blir starkare, fast det inte känns så....en dag så vaknar man upp å tänker-när slutade jag att älska dig?
kanske man aldrig gör helt, men sen e det åxå så att det är den som blir lämnad som tar det hårdast. det är ju ett svek å en besvikelse...Jag tror det är viktigt att du tillåter dig själv att vara ledsen,gråta å må skit-när du känner att du är på botten så finns det bara en väg att gå å det är UPPÅT!
Att trösta sig med ngn annan eller börja dejta ngn ny tror inte jag e en lösning utan en tillfällig flykt, du e inte redo på långa vägar. Du skulle börja jämföra å kanske må mer dåligt, å sen e det väl ingen annan som förtjänar att vara ett plåster på såren....
nej, börja med att ta hand om dig själv....jag e själv hyfsat nyseparerad, å vissa dagar så kändes allt bara sååå hm, ja det blev ett tomrum,..ngt fattades, MEN idag så känner jag att hey, jag har det jäkligt bra ändå. Vänner å fam som älskar mig...mina barn osv....
försök å se till allt positivt du har i ditt liv....