• Snuffsan88

Hur gjorde du för att komma över ditt ex?

NU har inte jag separerat men jag har varit med om "lite annan skit" om jag säger så.
    Har för övrigt inte läst hela tråden heller...

Efter att under tre år mått jättedåligt började jag i KBT Fantastiskt för övrigt!
    Det jag då kom fram till var:

1. Jag och ENDAST jag är ansvarig för hur jag agerar och hur jag vill ha det i mitt liv, vad jag vill fylla mitt liv med.
    2. Endast jag kan göra en förändring
    3. Är inte jag värd att må bra??

Alltså tog jag tag i mig själv (gav mig en spark i arslet) och sa att ne nu får det vara nog! NU ska jag börja leva mitt liv. Fylla mitt liv med saker som JAG vill göra för att JAG vill göra dem.
    Och Jag kan inte ansvara för vad andra människor tycker om mig det är DERAS problem!!

Nu vet inte jag om detta hjälper dig. Men det jag ville säga är att du kanske måste börja konfrontera dina tankar om varför hon bara gjorde slut. (nu vet jag inte om du har dessa)
    Och inse att det kanske är hon som har problem och inte du. Och att du inte ska bära problemen åt henne. Dom är hennes och du kan lyfta av dig dem. Och kanske är det så att du aldrig kommer att kunna förstå varför det blev som det blev. Men det är hennes problem och inte ditt!

Ska du låta hennes handlig (hennes problematik) få fortsätta att påverka dig? Eller ska du ta tag i ditt liv och säga till dig själv att detta kan jag ju inte hålla på med?

Som sagt Jag har inte varit i din sits men hoppas att detta kanske kunde vara till någon nytta :)

STOR KRAM till TS

• Snuffsan88
    Anonym (En till) skrev 2010-10-31 12:45:52 följande:
    Deppar, och deppar... det är så djävla drygt när man inte har barnen hos sig... jag har ju alltid önskat egen tid, men va faan nu sitter jag här i en tyst tråkig lägenhet och längtar efter mina barn så det gör ont... I går var det ännu värre, VAD gör man själv en lördag? Kompisarna är i familj och sitter och äter popcorn i soffan... jag behöver skaffa nya vänner också... HUR gör man det?

Jag längtar efter mina barn, efter min familj, efter mitt ex så jag mår illa, det gör fysiskt ont... hur mycket tårar finns det, när tar det slut Gråter
    Börja en buggkurs, eller matlagningskurs!!
    Om du börjar typ dansa så kommer su träffa folk som du tilsammans med kan ut och roa dig med :)
Svar på tråden Hur gjorde du för att komma över ditt ex?