• lyckan80

Till er som är gifta eller ska gifta sig

Ni som inte gifte er i kyrkan hur gick ni till väga?

Här hemma pratar vi om att ta en weekendresa eller liknande och gifta oss i "smyg" men vet inte hur man går till väga. Råd! Tips eller ideer nån?

• Svar på tråden Till er som är gifta eller ska gifta sig
  • lyckan80

Å tack, låter fint alla era bröllop
    VIgsel går på Arlanda har jag hört, men går det att göra själva vigseln utomlands med  ? '
    Men när ni gifte er borgerligt ute, vem/hur gick själva vigsel till då?

Jag har bara varit på 1 bröllop i hela mitt liv och det var i kyrkan, så känner mig väldigt vilsen om detta.

• lyckan80
    lillkorpen skrev 2010-07-31 21:42:09 följande:
    Vi ska åka på semester i Los Angeles om några veckor, och då har vi bestämt oss för att hyra en bil och köra upp till Las Vegas. Väl där ska vi kolla in utbudet av olika "kyrkor" och andra bröllops-anordningar, och sedan ta in på 5-stjärnigt hotell över natten (svinbilligt på veckodagarna, hehe).

Ingen av oss har berättat om giftasplanerna för våra familjer, vi vill att det ska vara en överraskning. :)
    Å va spännande. Sambons dröm det där med Elvisbröllop och allt som finns där. Men det är för långt. Vi kan inte lämna sonen så länge hos föräldrarna. Lycka till !
  • lyckan80
    Meria skrev 2010-07-31 21:41:02 följande:
    Vi gifte oss borgerligt på stranden intill ett vandrarhem här ute på landet Samma ställe vi hade namnfesterna också. Vigselförättaren kom, ceremonin gick på 5 min och vi stod intill sjön med familjen runt oss. Var väldigt mysigt. Sen hade vi lite mat och på kvällen grillade vi. Har bilder i galleriet.
    aha vigselförättare isf
     Det låter med härligt att kunna vara ute i naturen, jag har dröm om att få gifta mig på stranden, men det är ju det där med vädret som inte går att garantera när det är att boka datum.
  • lyckan80

Va rolgit att läsa hur ni andra har gjort.

ok. lite olika beroende på vilket land då förstår jag. Men tror att det blir bättre att stå över kyrkan om vi ska göra det i smyg. Verkar lite ensamt om det bara är vi.

Men det låter lockande att hitta nån fin plats i Sverige och gifta sig borgerligt och sedan ta en minibröllopsresa.

• lyckan80

Ja Gotland ska vara så fint har jag hört. HAr tyvärr aldrig varit där, fast det står på ett "jag vill" resemål.

När man gör eh borgelig vigsel, måste man själv ha med vänner som "intygar" giftemålet ?

Svar på tråden Till er som är gifta eller ska gifta sig