• Anonym

Hur gör ni med Nutrilett?

Hejsan!

Ni som äter Nutrilett, hur gör ni/lägger upp er dag?
    Dricker ni shakes hela dagen eller tar ni bars? Berätta för mig
    Tack på förhand! 

• Svar på tråden Hur gör ni med Nutrilett?
  • Mama Africa

Jag kör allevo just nu, men det är ungefär samma sak.

Jag kör bara shakes, kl 10,13,16,18, 21. OM du kör "ren kur" dvs bara nutrilett och ingen mat, bör du inte äta bars, då de innehåller mer kalorier. Om du däremot kombinerar med mat bör det gå alldeles utmärkt att ta en bar någon gång ibland.

• Jessika82

När jag har använt nuttrilett så har jag ätit 4påsar varje dag och druckit 3-5liter vatten /dag fungerat jätte bra för mig.

• Anonym

Okej, så här ser det ut för mig just nu;

7.00 En kopp te. Bara te ingen mjölk eller något socker i.
    10.00 En mealbar.
    14.00 En shake
    17.00 Antingen en shake eller en mealbar.

Är det helt fel? Är väldigt ny med vad gäller detta.  

• Anonym
    Anonym skrev 2010-07-31 21:32:19 följande:
    Okej, så här ser det ut för mig just nu;

7.00 En kopp te. Bara te ingen mjölk eller något socker i.
    10.00 En mealbar.
    14.00 En shake
    17.00 Antingen en shake eller en mealbar.

Är det helt fel? Är väldigt ny med vad gäller detta.  
    ja visst är det fel 

magen behöver jobba också, till slut går man bara ner på svält och alla organen jobbar för 400%

jag äter frukost ca 5 dl kokt mjölk med kaffe

till lunch tar jag en nutrilett dricka som är färdigblandad

mellanmål
    ett äpple och en banan

äter middag hemma, det blir det som serveras, jag tror inte på lättprodukter så därför har jag slutat med dem och äter mycket grönsaker och rena produkter. såsom bregott osv osv 
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-31 21:39:56 följande:
    ja visst är det fel 

magen behöver jobba också, till slut går man bara ner på svält och alla organen jobbar för 400%

jag äter frukost ca 5 dl kokt mjölk med kaffe

till lunch tar jag en nutrilett dricka som är färdigblandad

mellanmål
    ett äpple och en banan

äter middag hemma, det blir det som serveras, jag tror inte på lättprodukter så därför har jag slutat med dem och äter mycket grönsaker och rena produkter. såsom bregott osv osv 
    Okej, det är ju en variant. Jag vill dock helst hålla mig till enbart nutrilett ett tag, innan jag lägger in frukt och så. Men tack för tipset!
  • Anonym
    Jessika82 skrev 2010-07-31 21:37:33 följande:
    annars tycker jag att det såg bra ut
    Ja, jo jag är nöjd. Men vill ju inte att kroppen ska ställa in sig på svält. Jag försöker dricka åtminstone 2,5 liter vatten.
  • bati
    1 Nutrilettshake 10.00 (111kcal)
    Ser till att dricka 1 liter vatten till nästa shakemåltid (dvs 16.00)
    1 timmes rask promenad + lite hopprep

½ Modifastbar kl 13.00 (60 kcal)

1 Nutrilettshake + ½ Modifastbar kl 16.00 (111+60 kcal)
    Samma med vattnet här, 1 liter och ser till att dricka det till nästa shakemåltid.

1 Nutrilettshake kl 19.00 (111 kcal)
    Ser till att dricka ännu 1 liter vatten tills dess att jag går och lägger mig.
  • bati

Grejen är ju den att du skall hålla dig under 500 kalorier på en dag, sedan hur du väljer att fördela det och vilka märken du vill blanda, är ju upp till dig. Genom att bara äta bars, eller bara dricka shakes eller att blanda. Så länge du inte äter någon "riktig" mat går du på ren kur.

Har själv läst om många som tyckt att viktnedgången har gått bättre om de ätit bars. Det är ju ganska logiskt då fettförbränningen ökar då tarmarna jobbar.

Svar på tråden Hur gör ni med Nutrilett?