Jag tvångs/hetsäter, vad ska jag göra?
Hej,
jag har varit kraftig sen jag var barn men jag lyckades gå ner med Viktväktarna ett par år innan jag blev gravid, men nu blir jag inte av med alla kilon jag lade på mig under graviditeten. Jag har tröstätit i hela mitt liv och nu börjar jag bli orolig. Helt utan anledning (känns det som) smygäter jag när min sambo inte ser, och när han sover borta kan jag frossa så mycket att jag knappt kan sluta, jag äter vidare fast jag mår dåligt, har ont i magen och känner alldeles uppblåst. Det är som om någon annan "drar iväg" med mig, som om jag plötsligt tappar verklighetsuppfattningen och medvetandet, jag äter snabbt och "jagar" hetsigt efter nåt nytt att stoppa i munnen.
Jag har ju lyckats gå ner en del kilon med Viktväktarna de senaste månaderna men nu äter jag utan kontroll! Jag vill gå ner 10 kilo till sen är jag nöjd (Kan tillägga att jag inte är överdrivet stor, har storlek 42/44). Men nu bara äter o äter jag och känner mig så himla ful och misslyckad. Alla andra klarar ju det, varför orkar inte jag hålla igen ätandet!?