Bygga barriär på allmän strand Okej??
Du brukar går till en allmän strand för att bada. Det finns en kvinna som kommer till denna strand dagligen. Ett ställe på stranden är speciellt mysigt. Brukar bli upptaget först.
Det stället ligger lite avskillt och är omgivet av små klippor,vass,både skugga och träd och har som en liten mini "privatstrand" Denna plätt hör alltså till den stora stranden och är dörför ALLMÄN.
Denna kvinna som är där dagligen sitter ALLTID där. Tror hon kommer på morgonen. Men även om hon alltid sitter där så finns det plats kvar till säker fem andra på denna lilla plätt.
Hon börjar sen dra dit stockar,vass stenar samt och bryter pinnar från LEVANDE buskar för att bygga upp en barriär så ingen kan komma ner på denna strand.
Hon bygger så hon ska göra det till hennes och hennes vänners lilla privata strand helt enkelt. Du som brukar gå ner där med dina barn kommer en dag inte ner då hon byggt med stockar ända fram till vattnet. Och där sitter hon och anser det vara "hennes" ställe.
Går man ändå ner där så känner man sig som en inkräktare på hennes område då hon ger en sura blickar. Som om jag går in på hennes tomt olovandes ÄVEN fast ALLA har rätt att gå ner där.
Då det för små barn är lättare att komma i där. Och det är mysigt att leka i vassen och kolla på småfiskar som BARA finns där. Och även jag som har en del kilo för mycket vill gärna gå i där. Tycker det är skönt att kunna gå i lite avskillt och inte inför hela stranden=).
tycker du detta är okej? Skulle du rycka på axlarna om strandgäser började bygga för olika plättar på stränderna för eget bruk? Eller skulle du som jag bli sjukt irriternade på ego beteendet?
Vill ha lite tankar kring detta=)/Lovisa