Bygga barriär på allmän strand Okej??
Skumma människor det finns!
Var med om något liknande, fast utan barriär. Mina barn ville naturligtvis bada och leka på dem mest spännande delen av den allmäna stranden, med grunt, klart vatten, mycket härlig sand och bra ställen att titta på och fånga småfisk. Barnvänligast på strandremsan, helt klart, dessutom. Mitt på den närmaste lilla gräsplätten låg en tant, utan barn, och solad. Jag följde efter barnen såklart, även om vi la vår filt längre bort och satte mig på min handduk i sanden ca 1½ m ifrån henne. Då fick jag höra att jag var "hänsynslös!" som inkräktade på hennes område...
Hey, starnden är trång, det är allmän plats och det var varken så att jag slog mig ner på hennes strandmadrass eller ens skuggade solen. Jag ville bara ha uppsikt över mina icke-simkunniga barn. Något annat tycker jag hade varit hänsynslöst. Lägger man sig precis vid strandkanten får man räkna med att det blir trängre, mer folk och att det kommer att springa badande barn tillsammans med vakande föräldrar där.
Tanten gick aldrig i och badade förresten. Om man bara ska sola och vill vara ifred, varför måste man då ligga på en allmän strand? På "bästa" platsen?