• Dunderklumpen

Göteborgare med BF i augusti 2010, del 5

Det är dags för en ny tråd - Och denna gången kan jag faktiskt garantera att det blir åtminstone en bebis! :D

Här finns iaf vi som väntar smått i Augusti. För många av oss är det första gången, andra har lyxen av att veta vad som väntar ;)

Nyfiken på vad som sagts tidigare? Då kan du läsa mer om det på länkarna nedan:
    Del 4
    Del 3
    Del 2
    Del 1

Kort info om oss som är aktiva i tråden (enligt BF-datum)
    Klo
    Ålder: 25 i sommar
    Civilstatus: Sambo
    Yrke: Reklamproducent/Ljudtekniker
    Bor: Olskroken nu
    MVC: MVC Munkebäck
    BF: 29/07
    Kön: Vet ej, gissar tjej

josen 1
    Ålder: 24
    Civilstatus: sambo
    Yrke: förskollärare
    Bor: 2:a i sandarna
    MVC: Kungshöjd
    BF: 01/08
    Kön: Flicka

Alcarinque
    Ålder: 27
    Yrke: Lärare med inrikting förskola, förskoleklass
    Bor: Torslanda
    MVC: Torslanda
    BF: 02/08
    Kön: Enl. köns-ul den 07/04 så blir det en flicka

sisterinlaw
    Ålder: 24
    Civilstatus: Gift
    Yrke: Jurist
    Bor: Centralt
    MVC: Kungshöjd
    BF: 04/08
    Kön. Flicka (enligt 3D-UL)

Pyret85
    Ålder: bliviande 25 åring :D
    Civilstatus: sambo
    Yrke: barnskötare (Reggioförskola)
    Bor: Hisingen (Wieselgrensplatsen)
    Mvc: Brämaregården
    BF: 05/08
    Kön: ingen aning, gissar på en pojk

Dunderklumpen
    Ålder: 26
    Yrke: Webbredaktör
    Bor: Majorna
    MVC: MVC Majorna
    BF: 08/08
    Kön: Enl. köns-ul den 30/03 så blir det en flicka (hade "magkänsla" på en flicka från början)

stavfelet
    Ålder: 21
    Yrke: Butiksbiträde
    Bor: Hisingen
    MVC: Barnmorskegruppen
    BF: 11/08
    Kön: Ingen aning, men tror det är en liten pojk

kevlarsjäl1
    Ålder: 30
    Civilstatus: gift
    Bor: Östra Gbg
    Mvc: Barnmorskegruppen
    BF: 13/08
    Kön: inte en aning

Loreena
    Ålder: 26
    Yrke: Lärare
    Bor: Flyttar till Gbg, Biskopsgården i juni
    MVC: Borlänge, just nu
    BF: 21/08
    Kön: Min hemlis

72dagar
    Ålder: 25
    Yrke: Ingenjör men jobbar just nu deltid på 3 ställen
    Bor: Wieselgrensplatsen
    MVC: Brämaregården
    BF: 21/08
    Kön: Vet ej, tror på kille

Chiquita
    Ålder: 33 år imorrn 1/8
    Yrke: Förskollärare
    Bor: Hising Island
    MVC: MVC Brämaregården
    BF: 22/8
    Kön: Pojke sägs det enligt UL. (Har 2 flickor innan)

Erwanith
    Ålder: 23
    Yrke: Arbetssökande ljustekniker / Lisebergsanställd
    Bor: Mölndal
    MVC: Barnmorskegruppen
    BF: 27/08
    Kön: Pojk eller tös, men vi tror båda en pojk.

Väntar på Dunderklumpen med BF 100808
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-16 15:33
    Alcarinque - Nova 02/08 på BF

Klo - Ellen 03/08 på BF +5

Pyret85 - Anton 05/08 på BF

Dunderklumpen - Julia 08/08 på BF

Sisterinlaw - Boel 13/08 på BF +9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 14:13
    Kevlarsjäl1 - Edith 09/08 på BF-4
    Loreena - Milo 18/8 på BF +3
    chiquita b - Leo 20/8 på BF -2
    josen 1 - Celicia 15/8 på BF +14

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 14:43
    Stavfelet - Stella 06/08 på BF -5
    Kevlarsjäl1 - Edith 09/08 på BF-4
    Loreena - Milo 18/8 på BF +3
    chiquita b - Leo 20/8 på BF -2
    josen 1 - Celicia 15/8 på BF +14
  • Svar på tråden Göteborgare med BF i augusti 2010, del 5
  • Alcarinque
    Pyret85 skrev 2010-08-23 18:40:05 följande:
    phu, första hela dagen själv avklarad,coh jag lever hihi! =)
    nu skall vi bara räkna ner 4 dagar kvar till helg, och 1 år till jag börjar jobba och skrutten börjar förksola hahha!!
    Haha!

På tal om fsk... Grannen hade sökt plats till nu i höst. De får en först nästa år igen Så vi kommer att snåla på f-dagarna så mycket det bara går nu.
    ♥ Alva 060307 ♥ Nova 100802 ♥
  • Pyret85
    Alcarinque skrev 2010-08-23 19:19:32 följande:
    Haha!

På tal om fsk... Grannen hade sökt plats till nu i höst. De får en först nästa år igen Så vi kommer att snåla på f-dagarna så mycket det bara går nu.
    men det e till låssby? den e ju såpass populär..
    men den babyboomen som e nu,så kommer det bli tufft att få en fsk-plats.
  • Alcarinque
    Pyret85 skrev 2010-08-23 20:25:32 följande:
    men det e till låssby? den e ju såpass populär..
    men den babyboomen som e nu,så kommer det bli tufft att få en fsk-plats.
    Tror de hade sökt fem olika i Torslanda men inte fått nån alls... Uch ja, det bådar inte gott men jag misstänkte ju att det var så och har tjatat på sambon att han måste tänka över hur han ska göra... Men det är lika illa inåt stan eller?
  • Pyret85
    Alcarinque skrev 2010-08-23 20:49:46 följande:
    Tror de hade sökt fem olika i Torslanda men inte fått nån alls... Uch ja, det bådar inte gott men jag misstänkte ju att det var så och har tjatat på sambon att han måste tänka över hur han ska göra... Men det är lika illa inåt stan eller?
    jag har faktiskt ingen aning om hur det e här i stan :o
    vet bara hur det e i kungälv, och där får man plats inom 4 månader när man sökt. och inte kan man sätta sig i kö redan nu.. vilket e förjävligt!

mamma sa det att när jag föddes skulle man ringa och sätta upp sig på förskoleplats dagen efter. den du
  • Alcarinque
    Pyret85 skrev 2010-08-23 21:03:39 följande:
    jag har faktiskt ingen aning om hur det e här i stan :o
    vet bara hur det e i kungälv, och där får man plats inom 4 månader när man sökt. och inte kan man sätta sig i kö redan nu.. vilket e förjävligt!

mamma sa det att när jag föddes skulle man ringa och sätta upp sig på förskoleplats dagen efter. den du
    Ja jag fattar inte varför de har så korkade regler... Om man hade kunnat ställa sig i kö bums hade de ju kanske haft chans att lösa allt genom att de tidigare ser när och vart platser behövs? Jaja, den som lever får se...
  • Pyret85
    Alcarinque skrev 2010-08-23 21:45:10 följande:
    Ja jag fattar inte varför de har så korkade regler... Om man hade kunnat ställa sig i kö bums hade de ju kanske haft chans att lösa allt genom att de tidigare ser när och vart platser behövs? Jaja, den som lever får se...
    ja om man nu skall vara realitisk, så förlorar jag ca 4500 kr imåanden, och då tar jag ut ca 20 dagar  månaden e tänkt.
    det e det lägsta vi kan sträcka oss, med omkostander man har runt om. bilar, och annat som man dragit på sig under åren i lån.

och om vi inte får plats nästa år, ja vad sjutton gör man då?! då får de erbjuda fler dagar på försäkringskassan.
  • Alcarinque
    Pyret85 skrev 2010-08-23 21:47:53 följande:
    ja om man nu skall vara realitisk, så förlorar jag ca 4500 kr imåanden, och då tar jag ut ca 20 dagar  månaden e tänkt.
    det e det lägsta vi kan sträcka oss, med omkostander man har runt om. bilar, och annat som man dragit på sig under åren i lån.

och om vi inte får plats nästa år, ja vad sjutton gör man då?! då får de erbjuda fler dagar på försäkringskassan.
    Ja det är skitsvårt detta!! Med Alva fick vi ju inte heller plats (vilker ju iofs inte var så konstigt iom att vi ville ha i mars). Tack och lov jobbade Magnus i Billdal där hans päron bor och de dagar jag inte hade föreläsningar fick hon åka dit. Men det var ju ohållbart i längden och hade vi inte fått plats i aug hade jag ju fått hoppa av skolan. Helt absurt. Nu kan vi inte göra på samma sätt då vi är låsta till Alvas 15 timmar och de säger jag INTE upp. Vi får se hur vi gör här... Jag utgår från att vi inte får plats så Magnus får vara f-ledig först kring sommaren och framåt. Sen får han jobba helger för att hålla firman igång...

Men det är ju helt galet. Ska man behöva säga upp sig från jobb/skola och typ sälja huset (eftersom det inte är helt lätt för alla att leva på en inkomst) för att man inte får en förskoleplats likom?! Det enda man kan göra är väl att köa till hel stadsdel och orka försöka driva det vidare om de inte håller fyramåndersregeln...

Har ni släkt och familj här i stan? Inte för att man kan räkna med barnvakt stup i kvarten men om det krisar?
  • Pyret85
    Alcarinque skrev 2010-08-23 22:19:04 följande:
    Ja det är skitsvårt detta!! Med Alva fick vi ju inte heller plats (vilker ju iofs inte var så konstigt iom att vi ville ha i mars). Tack och lov jobbade Magnus i Billdal där hans päron bor och de dagar jag inte hade föreläsningar fick hon åka dit. Men det var ju ohållbart i längden och hade vi inte fått plats i aug hade jag ju fått hoppa av skolan. Helt absurt. Nu kan vi inte göra på samma sätt då vi är låsta till Alvas 15 timmar och de säger jag INTE upp. Vi får se hur vi gör här... Jag utgår från att vi inte får plats så Magnus får vara f-ledig först kring sommaren och framåt. Sen får han jobba helger för att hålla firman igång...

Men det är ju helt galet. Ska man behöva säga upp sig från jobb/skola och typ sälja huset (eftersom det inte är helt lätt för alla att leva på en inkomst) för att man inte får en förskoleplats likom?! Det enda man kan göra är väl att köa till hel stadsdel och orka försöka driva det vidare om de inte håller fyramåndersregeln...

Har ni släkt och familj här i stan? Inte för att man kan räkna med barnvakt stup i kvarten men om det krisar?
    vi har alla här istan, men alla jobbar heltid, så de vore omöjligt vilket som!
    vet inte alls vad jag skall göra isåfall. och semstern tog jag redan i somras iom att jag inte fick någon HP
  • Pyret85

hej och hå vilken natt! känner mig praktiskt taget gråtfärdig.. Anton har tjorvat och knorrat för sin lilla mage, inte direkt ledsen, men man verkligen ser hur han tar i.,. så nu har vi rapat under/efter varje måltid, tidigare gjorde vi det bara efter. och han har lyckats bajsa tre gånger i natt... något lättad e jag.. men trött så in i bomben, och vi har tom sovit i soffan inatt så chrisitan kan få sova iom att han jobbar..

till råga på allt har de satt igång och arbeta på torget nedanför, 5.30 började dem, vet en hyresvärd som skall få ett samtal idag, gnällig satkärring känner jag mig som hehhehe

nåja, öronproppar, bvc besök och ev droppar för antons mage

• Alcarinque
    Pyret85 skrev 2010-08-24 06:12:33 följande:
    hej och hå vilken natt! känner mig praktiskt taget gråtfärdig.. Anton har tjorvat och knorrat för sin lilla mage, inte direkt ledsen, men man verkligen ser hur han tar i.,. så nu har vi rapat under/efter varje måltid, tidigare gjorde vi det bara efter. och han har lyckats bajsa tre gånger i natt... något lättad e jag.. men trött så in i bomben, och vi har tom sovit i soffan inatt så chrisitan kan få sova iom att han jobbar..

till råga på allt har de satt igång och arbeta på torget nedanför, 5.30 började dem, vet en hyresvärd som skall få ett samtal idag, gnällig satkärring känner jag mig som hehhehe

nåja, öronproppar, bvc besök och ev droppar för antons mage
    Stackars liten som får kämpa så men vad skönt att han fått bajsa ordentligt i alla fall

Åhhhhh.... Det borde vara förbjudet att börja så tidigt!!
Svar på tråden Göteborgare med BF i augusti 2010, del 5