Inlägg från: Sublime |Visa alla inlägg
  • Sublime

Svenska sättet att uppfostra är oehört GRYMT

För det första är det knappast bara en "svensk" uppfostringsmetod att säga till sitt barn att "nu går jag". Dessutom är det knappast en oerhört grym metod har aldrig träffat på barn som tagit skada över att en förälder skulle säga så.
    Att hota och att utföra hotet är inte samma sak och jag tycker att rubriken för din ts var både fel och en stor överdrift.

Ett barn måste ha andra allvarliga problem för att ta skada av ett sådant hot så jag håller faktiskt inte alls med dig i det du skriver.

• Sublime
    3xmamma skrev 2010-08-03 23:06:48 följande:
    Bambis mamma : - Det kommer en jägare, vi sticker!
    Bambi: - Vill inte, jag luktar på den här blomman..
    BM : - Men det är FARLIGT,kom nu!
    B: -  Nej!
    BM (som inte vill kränka sin son) : - Bambi när jag säger att vi ska gå är det för att...
    Jägaren : - PANG
  • Sublime
    Dimisi skrev 2010-08-04 01:27:26 följande:
    Har du inte? Samhället är ju fullt av människor som knaprar anti-depressiva piller, eller som försöker shoppa sig till lycka, eller som måste dricka alkohol för att kunna koppla av och umgås osv osv.

Jag tycker det verkar vara ganska få som har en grundtrygghet och kan njuta av nuet.
    Tror knappast att de som går på antidepressiva gör det för att föräldrarna har sagt "nu går jag, du kan välja att stanna här eller följa med".
    Som många i tråden sagt så blir barn som känner sig trygga knappast skadade för livet (eller ens dagen) för att en förälder säger så. Det är en STOR skillnad på att "hota" ett barn med det och att faktiskt göra det och det är ju inte vad tråden handlar om, den handlar ju om att "hota".
Svar på tråden Svenska sättet att uppfostra är oehört GRYMT