• Kelly1994

Ålderdiskriminering. Ni gör mig besviken.

Får inte jag skriva vad jag tycker i ett forum även fast alla andra får det? Får inte jag ha mina åsikter och att dem är lika viktiga som era utan att ni hackar på mig och säger att jag är för ung för att fatta någonting?
    Får ni verkligen ut något av det? Känns det bra att trycka ner någon?
    Jag är inte dum i huvudet för att jag är ung, är era barn dumma för att dem är unga? Nej. Jag är en dotter, jag är en människa med egna åsikter.
    Ska vi börja med rasism här vi familjeliv också? Kanske hacka på anorektiker och folk som mår dåligt? Bara för att ni inte kan acceptera att folk är olika, och åsikter är olika. Ingen är sämre för det.

De som det här gäller känner det säkert på er.

• Svar på tråden Ålderdiskriminering. Ni gör mig besviken.
  • gryning2

TS Trist att du känner så. Vilken sorts trådar skriver du i då när du blir påhoppad?

• Kelly1994
    gryning2 skrev 2010-08-01 18:39:54 följande:
    TS Trist att du känner så. Vilken sorts trådar skriver du i då när du blir påhoppad?
    Vilka trådar som helst. Vad det än handlar om så trycker folk ner mig och säger att jag tycker som jag gör bara för att jag är ung. Trots att flera skriver samma som mig så är det mig dessa människor hackar på.
  • Kelly1994
    Teskedsmamman skrev 2010-08-01 18:42:19 följande:
    Eller så är det kanske dags att inse att åsikter är en sak men att acceptera att man kanske inte alltid vet bäst en annan?
    Vad menar du?
  • gryning2

Om du skriver i trådar som handlar om barn och graviditet m.m så kan det ju hända att folk tycker du är lite ung i det ämnet, det var så jag tänkte.

• Kelly1994
    gryning2 skrev 2010-08-01 18:44:33 följande:
    Om du skriver i trådar som handlar om barn och graviditet m.m så kan det ju hända att folk tycker du är lite ung i det ämnet, det var så jag tänkte.
    Okej. Men man kan ju se det på rätt sätt. Jag ÄR ett barn fortfarande, det är man tills man blir arton. Jag kan vara gravid... kan bli gravid... Jag kan inte säga hur det känns att vara gravid, men det kan ju ingen som inte har varit det, det handlar ju inte om ålder.
    Det var ungefär elva år sedan jag var riktigt liten, jag minns hur jag tolkade saker fortfarande. :)
  • Jezamine

Var någonstans blir du hindrad att skriva det du vill?

Avstängd tills vidare
  • Siphra

Vad kul att du är med på FL och har åsikter. Jag tycker att jag tänkte väldigt bra när jag var ung och jag kan bli imponerad av mig själv när jag minns hur aktiv och engagerad jag var. 
    Numer har jag inte lika "klara" åsikter, utan tänker mer från olika perspektiv och är lite luddigare.
    Men alla har ju olika erfarenheter. Jag kan känna mig åldersdiskriminerad pga av min höga ålder å andra sidan.
    Men du, lär dig att låta elakheter och påhopp "rinna av dig". Jag kämpar fortfarande med det. 
    Och här på FL så missförstår många varandra. Man kanske inte har lyckats förklara exakt hur man tänkte. Många läser slarvigt.
    Till skillnad från många andra så kan du ju i alla fall stava och skriva bra svenska.
    Och det finns väldigt mycket elakheter här. Men också fina trådar som har gett mig stort utbyte.
    Välj dina strider. Strunta i idioter.
    Och är det nåt som går över med tiden, så är det ungdom. Men vi äldre har alla varit unga. 

• Jezamine
    Siphra skrev 2010-08-01 19:18:27 följande:
    Vad kul att du är med på FL och har åsikter. Jag tycker att jag tänkte väldigt bra när jag var ung och jag kan bli imponerad av mig själv när jag minns hur aktiv och engagerad jag var. 
    Numer har jag inte lika "klara" åsikter, utan tänker mer från olika perspektiv och är lite luddigare.
    Men alla har ju olika erfarenheter. Jag kan känna mig åldersdiskriminerad pga av min höga ålder å andra sidan.
    Men du, lär dig att låta elakheter och påhopp "rinna av dig". Jag kämpar fortfarande med det. 
    Och här på FL så missförstår många varandra. Man kanske inte har lyckats förklara exakt hur man tänkte. Många läser slarvigt.
    Till skillnad från många andra så kan du ju i alla fall stava och skriva bra svenska.
    Och det finns väldigt mycket elakheter här. Men också fina trådar som har gett mig stort utbyte.
    Och är det nåt som går över med tiden, så är det ungdom. Men vi äldre har alla varit unga. 
    Vad hade detta med trådstarten att göra? Elakt mot de som har skrivsvårigheter.USCH!
    Avstängd tills vidare
  • Kelly1994
    Siphra skrev 2010-08-01 19:18:27 följande:
    Man ska välja sina strider, helt klart. Över internet så blir det mer frustrerande, när jag lämnar forumet och jag vet att dem fortfarande diskuterar mina 'störda' åsikter. Var inne på ett forum nyss och skrev att jag också har rätt att säga vad jag tycker då någon skrev att man inte skriver '!?' utan man måste ha frågetecknet först. Det var nog det mest omogna jag har läst någonsin.
Svar på tråden Ålderdiskriminering. Ni gör mig besviken.