Inlägg från: Hypnotica |Visa alla inlägg
  • Hypnotica

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Minomin skrev 2010-08-02 09:53:56 följande:
    Vilken diskrimineringsgrund tycker du (och ni andra som gastat diskriminering) att detta faller under?

Hade ni alla som svarat i denna tråd att detta är ett så förfärligt sätt att handla tyckt samma sak om det var en berusad 25-åring som sjöng och skrek på bussen? Jag gissar att tongångarna hade varit motsatta då; "INGEN gjorde någonting?!?"

Hur kommer det sig att man som förälder till ett litet barn inte har samma ansvar över det, som barnet kommer ha över sig själv när denne är stor nog för det? Det är väl liksom hela poängen?

Jag säger inte att just detta fall är rätt eller fel, utan att det faktiskt finns en gräns även för föräldrar och små barn hur mycket man kan störa omgivningen.

Lagligt sett hade chauffören ingen rätt att avvisa er från bussen.
    Sverige - De Lättkränktas Land.
  • Hypnotica

Men seriöst - maila Aftonbladet för att vaddå? Få 15 minuter på att få gråta uuuuut eller? Herregud vad folk överreagerar. Du stötte på en idiot, men det gör man hela tiden.

Ring bussbolaget och lägg ett klagomål istället.

• Hypnotica
    Pappapå30 skrev 2010-08-02 10:57:17 följande:
    har slutat åka buss för att jag tycker vissa chaufförers uppförande är så jävla IG betonat.

Här är några av de saker som fick mig att sluta åka.

Eftersom jag är väluppfostrad så säger jag go morron när jag går på bussen och förväntar mig ett go morron tillbaka. I stället får man en kall,bitter blick och kanske om man har tur ett surt väsande tillbaka.Det hände mer än en gång.

På morgonbussen (som jag åkte) åker vanligtvis samma personer varje dag.
    En kille som åker morgonbussen varje dag(detta visste chauffören) hade en morgon glömt sitt månadskort.Han fick inte gå på bussen..Inte då... Men då lackade jag.Gick fram..gav killen de pengar han behövde och gav chauffören en rejäl avhyvling.

Vissa chaufförer har varit både fulla o höga..

Så det är bye bye lokaltrafiken för min del 
    Spelar ingen roll, har du inte färdbevis så har du inte.
  • Hypnotica
    Pappapå30 skrev 2010-08-02 10:57:17 följande:
    har slutat åka buss för att jag tycker vissa chaufförers uppförande är så jävla IG betonat.

Här är några av de saker som fick mig att sluta åka.

Eftersom jag är väluppfostrad så säger jag go morron när jag går på bussen och förväntar mig ett go morron tillbaka. I stället får man en kall,bitter blick och kanske om man har tur ett surt väsande tillbaka.Det hände mer än en gång.

På morgonbussen (som jag åkte) åker vanligtvis samma personer varje dag.
    En kille som åker morgonbussen varje dag(detta visste chauffören) hade en morgon glömt sitt månadskort.Han fick inte gå på bussen..Inte då... Men då lackade jag.Gick fram..gav killen de pengar han behövde och gav chauffören en rejäl avhyvling.

Vissa chaufförer har varit både fulla o höga..

Så det är bye bye lokaltrafiken för min del 
    Just det - då har du väl slutat att gå ut öht med tanke på att man hela tiden stöter på "IG-betonat" beteende från människor?
  • Hypnotica
    Pappapå30 skrev 2010-08-02 11:08:31 följande:
    Konstigt då att samma chaufför inte hade några problem med att släppa på en medelålders vit man med samma problem.

Behöver jag säga att killen va färgad och att chauffören är en av SD:s höjdare här i kommunen..

Konstigt att du inte nämde det i ditt ursprungsinlägg då eftersom det sätter ett annat ljus över situationen. Rent genrellt är det dock så att busschaufförer har rätt att neka folk som inte uppvisa färdbevis.

• Hypnotica
    Bedan skrev 2010-08-02 11:09:57 följande:
    Det är väl en viss skillnad på att åka buss och gå ute. Buss är ändå en tjänst man betalar för!
    Ja? Vad är din poäng?
  • Hypnotica
    LillaPinglan skrev 2010-08-02 11:16:38 följande:
    Man slänger inte av en mamma med ett BARN, PUNKT! Dumma ursäkter kan köras upp där de hör hemma..
    För att....?
  • Hypnotica
    Anonym (gaaaah) skrev 2010-08-03 08:59:19 följande:
    Skandalöst, så får man inte göra! Anmäl idioten för diskrimineringDemon!
    Det finns ingen grund till diskriminering.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!