• Fru U

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Jag säger inte att det som hände var rätt, men har ni försökt tänka er in i den motsatta sidan?

Hur trevliga är ni med en sjungande huvudvärk som håller på att bli värre? Är ni så säkra på att ni tuggat och svalt och bara suttit där och hoppats "nu ska de nog snart av, nu ska de nog snart av"?

Bussen är inte bara ett transportmedel, det är en annan persons arbetsmiljö.

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    LillaPinglan skrev 2010-08-02 11:16:38 följande:
    Man slänger inte av en mamma med ett BARN, PUNKT! Dumma ursäkter kan köras upp där de hör hemma..
    Så ni har rätt att åka buss till vilket pris som helst? Oavsett hur mycket det än skulle skapa obehag för de andra i bussen? Oavsett hur barnet beter sig?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Pappapå30 skrev 2010-08-02 11:21:02 följande:
    Ja eller får ju chauffören ge en rulle silvertejp till alla med barn så de kan dra ett par varv runt huvudet på de små rackarna om de blir odrägliga så att chauffören kan köra vidare ostört med sin "huvudvärk"

Köp hörlurar med radio eller nåt för fan!!!!!!!!!!!! 
    Ja, man kan stå o stampa som en femåring "jag har rätt, jag har rätt" eller så kan man försöka jämka och inse att det handlar om en persons arbetsplats och att en djävulsk huvudvärk (migrän?) inte är så trevlig att ha.

Tycker du verkligen att alternativet att busschauffören sjukat sig där och då hade varit bättre? Att han stannat bussen, sagt till folk att ni får gå av jag mår skit o ska gå hem? Att resten av de som befann sig på bussen inte kom fram när det var tänkt? A la principen ska en lida ska alla lida?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Pappapå30 skrev 2010-08-02 11:36:59 följande:
    Ber om ursäkt för allt jag skrivit.
    Knäböjer i skuld inför alla busschaufförer då jag uppenbarligen inte förstår deras ibland hemska vardag.
    Tar en tyst minut för alla chaufförer som nån gång haft huvudvärk men ändå gått till jobbet.
    Ni är hjältar och är värda en statsmanna begravning den dagen ni sorgligt nog lämnar in buss nyckeln.

Givetvis så ska ju barn förbjudas på all lokaltrafik.I från alla offentliga platser.Dom och deras förädrar ska bara va hemma för det är det bra föräldrar är.
    Skulle barnet mot all förmodan behöva skrika så får den göra det i ett glas eller liknande för att dämpa ljudet lite.
    För kanske är ens granne en busschaufför..... 
    Är det så svårt att vara seriös?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Anonym skrev 2010-08-02 11:44:43 följande:
    Men ta nån annat tablett då! Hur svårt kan det vara!? 
    Mycket. Många med svår huvudvärk måste ta tabletter som hindrar förmågan att köra ett fordon säkert mer än vad själva huvudvärken gör
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Anonym skrev 2010-08-02 11:50:10 följande:
    har man riktig jäkla migrän så kör man inte bil/buss lastbil eller so what ever för klarar man av det med migrän då är det inte migrän man har!!
    Jag nämnde inte migrän. En svår huvudvärk kan vara nästan lika jobbig som en migrän.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    KataStråf skrev 2010-08-02 11:52:32 följande:
    Men annars tycker jag det är lite fel att vräka ur sig ditten och datten om att chauffören är en skam för samhället och inte borde köra buss och bla bla bla.
    Allt enligt principen mina rättigheter går först och står över alla andras
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Anonym skrev 2010-08-02 11:56:44 följande:
    Är den så svår så den liknar migrän så kör man ändå inte nått fordon öht det kan jag lova!!
    Det kanske är så för dig.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Anonym skrev 2010-08-02 12:06:30 följande:
    Hur kan du veta hur svår huvudvärk andra klarar av att sitta bakom ratten med?
    Det undrar jag med.

Jag undrar också om alla här verkligen hade tyckt att busschauffören istället skulle svängt åt sidan och gått hem och lämnat alla till att ta nästa buss?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Anonym skrev 2010-08-02 12:11:23 följande:
    Det gör jag inte men känner till området när det gäller svår huvudvärk/migrän och rer man ut o sätta sig bakom ratten då ÄR det inte sån huvudvärk sen kan ni ju diskutera det till i morgon om ni vill och sätter man sig bakom ratten ändå så är man som jag skrev ovan omdömeslös helt enkelt!!
    Du förutsätter att han hade huvudvärk från början. Du förutsätter att alla som har svår huvudvärk inte bör köra bil. Du förutsätter att han inte tagit medicin som skulle kunna göra att han kunde fortsätta utföra sitt arbete.

Så länge DU inte vet så anser jag det ganska magstarkt att döma som du gör.

Jag har inte heller alla fakta så jag ger chauffören "the benefit of doubt"
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    mamamamamaräng skrev 2010-08-03 19:59:46 följande:
    Om nu huvudvärken var av den kalibern att han inte tålde lite barnsång borde han nog ha gjort det eftersom han uppenbarligen utsatte alla för fara.
    Att ha migränliknande huvudvärk är inte förenligt med att framföra ett fordon.

Slutsats: om man har huvudvärk så att man inte tål ljud ska man inte köra buss.
    Sen när är 2-åringar skönsångare? De flesta talar inte ens rent så jag betvivlar att det trevligt att lyssna på vid svår huvudvärk.

Det är stor skillnad på höga barnskrik (eller det du väl kallar barnljud) och andra ljud.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    mamamamamaräng skrev 2010-08-03 23:20:04 följande:

Men som sagt, huvudvärk till den grad att man blir ljudkänslig går inte ihop med att framföra ett fordon.
    Därför kan man ifrågasätta sanningshalten i det påståendet.
    Eftersom chauffören inte borde fortsätta att köra sin buss om det vore så illa.

Eller så ifrågasätter man sanningshalten i ett subjektivt påstående att en 2åring sjöng fint och icke störande.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    mamamamamaräng skrev 2010-08-03 23:29:49 följande:
    Det kan ändå inte försvara att man avvisar en mamma med ett barn som i detta fallet.
    Uppenbarligen håller inte alla med.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Anonym (Undrar...) skrev 2010-08-14 08:17:45 följande:
    Jag förstår inte riktigt din roll här på FL över huvudtaget... Titta bara på presentationen på din profilsida, vad har du inne på FL att göra???
    Alla är välkomna på fl. Alla har en familj och är del av en familj. Man måste inte vara morsa för att kvalificera sig och för den delen vad vet du om fabers irl-liv o familj?!
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!