Inlägg från: KataStråf |Visa alla inlägg
  • KataStråf

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Men har man rejäl huvudvärk är det inte så lätt att vara supertrevlig. Jag kan lite förstå chaffisen faktiskt, även om det förstås var fel att "slänga av er". Det är kanske inte det lättaste att knäppa med fingrarna så har man en ersättare om man nu inte mår bra.

Nu har vi ju bara hört ts version. Barnet var kanske väldigt störande? Ingen annan la sig ju i, så medresenärerna kanske också stördes? Ts, kunde kanske anstränga sig mer för att få barnet att dämpa sig, det hade kanske gjort stor skillnad.

• KataStråf
    feelings skrev 2010-08-02 11:19:16 följande:
    Men du ts måste ta och ringa till dem.. ta upp detta för det är inte acceptabelt.. tänk OM .. något hade hänt dig vid hållplatsen ??? rent ut sagt ..
    Tänk om barnets "sång" fick chauffören att tappa koncentrationen? Tänk OM... bristen på koncentration hade fått chauffören att köra in i en vägg och varit orsaken till att många människor skadades? 
  • KataStråf
    Anonym skrev 2010-08-02 11:28:21 följande:
    Då borde nog den chaffisen ha sett sig om efter ett annat jobb. Tänk om en parad går genom stan, typ pride, vad fan gör h*n då? Kör rakt genom tåget över alla människor i rent koncentrationshaveri?
    Har du aldrig mått dåligt på ditt jobb? Blivit akut illamående? Fått rejäl huvudvärk? Tappat koncentrationen? Skönt för dig om du sluppit det .
  • KataStråf

Synd att inte treo hjälper mot allt

Anonym skrev 2010-08-02 11:33:00 följande:
    Jag tar en treo, jag löser det inte genom att fitta mig mot klienterna för då skulle jag snart vara utan jobb.

• KataStråf
    Anonym skrev 2010-08-02 11:37:03 följande:
    Nej, men mot just huvudvärk funkar det alldeles utmärkt.
    Gött, då är det ju bra om man har en Treo tillgänglig när huvudvärken slår till
  • KataStråf

Men jag slår ändå ett slag för busschaufförerna,med eller utan Treo tillgängligt *S*.

De är bara människor, även de kan bli sjuka och ha en dålig dag och då även göra misstag. Tänk dig själv att sitta 10-11 timmar bakom en ratt och ständigt vara trevlig och tillmötesgående. Tänk dig själv att vara pisstrött en dag, ha 11 timmars körning framför dig och den ena gnälliga ungen efter den andra kommer på och gnäller sig igenom hela resan, en unge skriker en timme, en annan sjunger högt och jollrar och din huvudvärk blir värre och värre, visst det finns alvedon men den kickar väl inte in direkt?. Bara för att man har EN dålig dag behöver inte det betyda att man valt fel yrke eller att man är helt fel på det.

Tro det eller ej, jag jobbar i affär!!!! Jag måste också vara trevlig och glad och tillmötesgående, fördelen med mitt jobb är att jag kan kalla på någon om jag känner att humöret tryter eller om jag måste gå ifrån. Men kan busschauffören det?

I detta fallet bad han ju ts att få barnet att dämpa sig, och om inte det gick, stiga av bussen. Tänk om han gjorde detta av säkerhetsskäl? Man vet aldrig? Jag förstår att ts vill reda ut det hela, varför det blev så. Och om chauffören gjorde det av ren djävulskap kan jag förstå att man blir sur och förbannad. Men annars tycker jag det är lite fel att vräka ur sig ditten och datten om att chauffören är en skam för samhället och inte borde köra buss och bla bla bla.

• KataStråf
    Anonym skrev 2010-08-02 12:11:23 följande:
    Det gör jag inte men känner till området när det gäller svår huvudvärk/migrän och rer man ut o sätta sig bakom ratten då ÄR det inte sån huvudvärk sen kan ni ju diskutera det till i morgon om ni vill och sätter man sig bakom ratten ändå så är man som jag skrev ovan omdömeslös helt enkelt!!
    Ja, för huvudvärk kommer alltid innan jobbpasset börjar, så man hinner bestämma sig innan för att man stannar hemma? Det ärr liksom helt omöjligt att få huvudvärk under passtes gång....
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!