• Eisa

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Tjänstefel.

Barn låter och enda sättet att få tyst på dem är med narkosmedel eller klubba i huvudet.

• Eisa

Det är lite komiskt med alla dessa känslomässigt instabila busschaufförer. Det är rätt ofta man råkar ut för eller hör om chaufförer som spårat ur.

• Eisa
    enny signatur skrev 2010-08-02 14:08:46 följande:
    jag kan dra några med ;) Kanske stressen?
    Ja knaske. Man kan skylla mycket på stressen. Kanske busschaufföryrket är ett yrke som många hamnar i i brist på andra drömmar/möjligheter? Det leder ju lätt till frustration, uttråkning och bitterhet.
  • Eisa
    Anonym skrev 2010-08-02 14:09:34 följande:
    Det lustiga är att vissa här bedömer att usschauffören gjort fel och "slängt" ut ts. Hon skriver dessutom: "så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn." Det var ingen som "slängde" ut ts utan chauffören gjorde bedömningen att barnet var för störande för att han skulle kunna köra bussen säkert!
    Ofta man kör osäkert bara för att man hör ett ljud. Är man så lättdistraherad borde man få recept på lämpligt läkemedel samt byta yrke å det snaraste.
  • Eisa
    Anonym skrev 2010-08-02 14:17:41 följande:
    Pipop skrev 2010-08-02 14:11:41 följande:
    Och det lustiga är att många här då bedömer att chauffören trots det är rätt för sitt jobb. Jag bedömer att han i så fall har fel jobb!
    Hör ett ljud? Ingen av de andra passagerarna sa något när chauffören bad henne kliva av vid nästa hållplats. Med anledning av det tror jag ts har skarvat lite när hon berättar vad som hände. Jag kommer också ihåg hennes ord "jag var fruktansvärt arg". En busschaufför ska inte tåla vad som helst. Det finns ingen som ska behöva köra och ha skrikande barn i bilen/bussen/what ever.
    Nej man vet ju inte vad som hände. Men om man läser förklaringen som sambon fick (chauffören hade för ont i huvudet för att palla) så låter det ju som att chauffören är den störda.
  • Eisa

Jag kanske ska börja ignorera vissa patienter för att jag inte tål att se blod för tillfället. "Nä, jag känner mig lite kräkmagad idag, hej då"

• Eisa
    Kariin skrev 2010-08-02 14:26:26 följande:
    Sen finns ju faktiskt Vi busschaufförer som älskar vårt jobb, som har valt det av egen fri vilja!

Körde stadstrafik i drygt tre år i en mellanstor stad i mellersta sverige, nog träffade jag på både den ena och den andra ungen som kunde låta, men näe, jag bad aldrig nån kliva av min buss. Men så är jag en barnkär person också, som gärna sitter och småskrattar åt dom små liven =) 

Tror att väldigt många inte vet hur en dag för oss chaufförer ser ut, därav så är alla chaufförer "sura, griniga och bara fräser". Jag kliver allt som oftast upp mitt i natten, mellan 03-04, börjar jobbar senast 05. Sen slutar jag oftast inte min dag förrän när alla 7-16arbetare slutar sina dagar. Tycker du att det är konstigt att man kanske är trött, har huvudvärk och bara vill hem?? Kom nu inte och säg "byt jobb då om du inte gillar det"...jag gillar mitt jobb, men jag avskyr arbetstiderna!
    Man får känna sig precis som man vill, men man har en skyldighet att inte släppa sitt psykbryt fritt över sina passagerare/patienter/kunder.
  • Eisa
    Anonym skrev 2010-08-02 14:29:49 följande:
    Varför är chaufförern "den störda"? För att han hade ont i huvudet och inte klarade av barnskriket och bad dem gå av?

"Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle." Ts fick ju åka hela vägen ändå så jag undrar varför hon klagar...
    Eisa skrev 2010-08-02 14:22:24 följande:
    Jag kanske ska börja ignorera vissa patienter för att jag inte tål att se blod för tillfället. "Nä, jag känner mig lite kräkmagad idag, hej då"
    Låter som ett moget val.
    Varför tror du att TS fick åka hela vägen? Hon ringde väl sambon som stod och väntade på dem, varpå han stoppade bussen och frågade vad den höll på med?
  • Eisa
    Anonym skrev 2010-08-02 14:32:27 följande:
    Psykkbryt? Han sa till ts att kliva av vid nästa hållplats och ts ville diskutera men han sa nej. Var är psykbrytet?
    Att inte orka med sitt jobb (där det för busschaufförer ingår att höra låtande barn) är ett ganska allvarligt psykbryt.
  • Eisa
    Kariin skrev 2010-08-02 14:33:17 följande:
    Det är klart att man inte ska, men man kan väl även acceptera andra människor??
    Personligen skulle jag inte ha släppt av Ts, men hur vet vi hur det egentligen var? Försvarar absolut inte min kollega, men jag har lärt mig att inte dömma förrän man hört båda sidor av historien.
    Nej jag vet, jag håller med. Jag diskuterar bara utifrån hur historien låter ur TS perspektiv nu, och det behöver ju inte alls vara sanningen.
  • Eisa
    Anonym skrev 2010-08-02 14:36:32 följande:
    Hon skrev: "Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle."
    Och hur tolkar du det till att TS fick åka hela vägen?
  • Eisa
    Anonym skrev 2010-08-02 14:36:32 följande:
    Hon skrev: "Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle."
    Meningen säger:
    1. Bussen kom fram till hållplatsen dit TS skulle
    2. Barnets pappa pratade då med föraren.

Det står ingenstans att TS själv var kvar på bussen då.
  • Eisa

Finns det några regler för vilka personer en busschaffis får slänga av?

• Eisa
    Anonym skrev 2010-08-02 14:55:10 följande:
    BRA! Äntligen någon som gör slag i saken och agerar mot dessa småbarnsföräldrar som låter sina ungar tjuta och skrika och bete sig hursomhelst, utan någon tanke på andra. Sedan känner sig morsorna förorättade och menar att DE blir kränkta. Rätt åt henne och den skrikande ungen! Synd inte fler chaufförer följer det exemplet, eftersom många småbarnsföräldrar som saknar total kompetens för att ha koll på sina ungar alltid tycker att de ska ha särbehandling. Väx upp och lev i verkligheten istället! HEJA CHAUFFÖREN!!!
    Säg EN sak förutom våld och narkos som får tyst på en 2-åring.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!