Inlägg från: murremarre |Visa alla inlägg
  • murremarre

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Minomin skrev 2010-08-02 09:53:56 följande:
    Vilken diskrimineringsgrund tycker du (och ni andra som gastat diskriminering) att detta faller under?

Hade ni alla som svarat i denna tråd att detta är ett så förfärligt sätt att handla tyckt samma sak om det var en berusad 25-åring som sjöng och skrek på bussen? Jag gissar att tongångarna hade varit motsatta då; "INGEN gjorde någonting?!?"

Hur kommer det sig att man som förälder till ett litet barn inte har samma ansvar över det, som barnet kommer ha över sig själv när denne är stor nog för det? Det är väl liksom hela poängen?

Jag säger inte att just detta fall är rätt eller fel, utan att det faktiskt finns en gräns även för föräldrar och små barn hur mycket man kan störa omgivningen.

Lagligt sett hade chauffören ingen rätt att avvisa er från bussen.
    Jämför du beteendet hos en 2 åring med en full 25 åring?!

Låt mig gissa... Du har inga barn va?! BARN KOMMER INTE MED AV- OCH PÅ KNAPPAR förstår du!!!!!
  • murremarre

Självklart har man det..
    Men det är fortfarande en 2 åring vi pratar om. En 2 åring som sjöng lite högt och var glad. Bara för att busschauffören hade en dålig dag har han inte rätt att göra som han gjorde.
    Om jag inte mår bra en dag på mitt jobb så har jag ingen rätt att vara otrevlig mot mina kunder.. Det skulle säkert kosta mig jobbet om det hände flera gånger!

• murremarre
    Anonym skrev 2010-08-02 14:36:32 följande:
    Hon skrev: "Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle."
    TS skrev några rader innan:

Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!
  • murremarre
    yuzz skrev 2010-08-02 14:45:04 följande:
    I sthlm åker väl den vuxne gratis med barnvagn eller har jag uppfattat det fel?!
    det stämmer
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!