Inlägg från: Anonym (rök utan eld?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rök utan eld?)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

yuzz skrev 2010-08-02 14:45:04 följande:
    I övrigt lider jag med dig har oxå blivit utkastad från en buss pga av rasistiska skäl, chaffören anklaga mig för att jag kallat henne massa när jag inte gjort det och vi vägra gå av men då ringde hon polisen och dem fick kasta av oss. Och även om vi sa till polisen att vi var oskyldiga så hävdade dem att det var "hennes" buss och det är hon bestämmer (?????) Vi gick vidare med det men inget hände Förvånad
    Det där är ju bara din sida av saken vilket inte säger någonting.

Varför skulle chauffören börja anklaga någon för att ha kallat henne något helt ut ur det blå? Ni måste ju haft något slags bråk igång innan det hände och förmodligen är du inte så oskyldig som du vill få det till. Oavsett vad det gällde så ska inte en chaufför behöva ta bråkiga resenärer på sin arbetstid utan har all rätt att ringa plisen om de vägrar gå av.

Hur fick du det till rasistiska skäl förresten?
  • Anonym (rök utan eld?)
    yuzz skrev 2010-08-02 15:25:40 följande:
    Hahah du är ju bara ör mycket! Bråkiga, ursäkta? Och just DU skulle veta bättre än mig vad som hände eller inte hände??? Har inget intressa av att berätta för dig hur det gick till räckar att jag VET att vi inte gjorde henne någonting!!

Antar att du ifrågesätter TS att tala sanning hon med eller? 
    Jag ifrågasätter alla "sanningar" jag läser på nätet och i media och tar dem med en nypa salt. Med ren logik kan man ofta lista ut när något är lurt.

Du har inget intresse av att berätta hur det egentligen gick till? Ok, men håll tyst då. Din story är inte intressant då den inte säger någonting. Varför tog du upp saken till att börja med?
  • Anonym (rök utan eld?)

I TS fall däremot låter det helt rimligt att det är chauffören som agerat fel.

Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!