• Shasti

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Anmäl bussföraren. Sådär får det inte gå till. Det är inte passagerarnas problem om han har huvudvärk och barn är barn och måste få låta normalt, vilket det låter som att ditt barn gjorde. Ta reda på hans namn och anmäl till bolaget.

• Shasti
    Banshee Queen skrev 2010-08-02 16:17:32 följande:
    Du tror inte att TS beskriver ljudnivån på sitt barn aningen partiskt?
    Tja det kan ju hända men eftersom hon beskriver tydligt att det inte var någon märkvärdig ljudnivå, att barnet inte ens hade något utbrott eller så, och att hon även sa till barnet, så får man ju utgå från den informationen. Jag skulle anmäla föraren direkt. Vadå "jag har huvudvärk" och "det var fint väder"!!!???
  • Shasti

I Stockholm åker man gratis med barn i vagn.

• Shasti
    Faber skrev 2010-08-02 21:40:23 följande:
    Ahhh! Det klassiska FL argumentet om man nu kan kalla det ett argument.
    Det är ett mycket relevant argument eftersom en person som inte har barn själv inte kan sägas begripa vad man pratar om när det gäller att "uppfostra" barn som låter. Jag hade skrivit under till 100%, var en sådan som satt och suckade och himlade med ögonen och var jätteirriterad när barn lät på allmän plats. Nu har jag en 2-åring själv och reagerar helt annorlunda, helt enkelt för att jag har förstått hur barn fungerar vilket jag inte begrep innan. Uppenbarligen begriper Anonym 282 inte det heller.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!