Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Banshee Queen skrev 2010-08-02 18:21:35 följande:

Undrar lite varför TS inte bara skriver 2 år istället för 23 månader, anger ni fortfarande månader på era barn i den åldern ni som refererar till ts barns ålder i månader? Det är en tvååring det handlar om.

Undrar detsamma...SÅ mycket händer inte i utvecklingen på två månader i den åldern.
  • enlitenbitkaka
    Banshee Queen skrev 2010-08-02 18:30:51 följande:
    Nej, verkligen inte. Är barnet ett år har den passerat åldershänvisningar i antal månader anser jag, ett år, ett o ett halvt, två, två o ett halvt osv...
    Precis... Men TS skriver också att han är "inte ens är två år"...som om det hade gjort någon skillnad om det hade inträffat 1mån senare.
  • enlitenbitkaka
    MikuAndSaraLi skrev 2010-08-02 18:38:03 följande:
    EN gång har jag stigit av - och det var för att en kärring med rullator - som skulle sitta två meter bort OCH hålla i sin rullator så INGEN kom fram, men det var MEJ chauffören skällde på - så jag steg helt enkelt av med högljudda kommentarer om vad både chauffören och kärringen kunde göra med dendär rullatorn.
    Blir det bättre för att du gormar och svär? Människor som beter sig så får sällan sympatier, snarare sneda blickar.
  • enlitenbitkaka
    AmandaN skrev 2010-08-02 19:10:30 följande:
    Har inte läst svaren TS fått men jag är av den mening att du omedelbart bums kontaktar bussbolaget för så FÅR MAN INTE GÖRA! -Amen

Spelar ingen roll vad folk tycker, ett 23 månaders barn "stör" inte omgivningen på samma sätt som t.ex. ett aggressivt fyllo!

Kontakta bussbolaget!
    Klart det gör. Ett skrikigt barn stör lika mycket som en högljudd alkis. Men det är mer förståeligt om det är ett barn. Men att de inte kan vara tystare bara för att de är "23 månader" är ren och skär lögn...
  • enlitenbitkaka
    Lavish skrev 2010-08-02 20:32:41 följande:
    Jag hade också blivit fruktansvärt arg om en busschaufför (vars lön jag betalar) hade sagt åt mig att få tyst på min unge eller gå av bussen. Vad menar du skulle ligga bakom?
    Nu är ju faktiskt de flesta kommuners kommunaltrafik ägt av aktiebolag...
  • enlitenbitkaka
    hemljuvahem skrev 2010-08-04 00:51:18 följande:
    Som jag sa innan så är inte alla barn likadana; Ditt barn kanske är lättare att sysselsätta och få lugn.. grattis isådanafall! Men klandra inte stackars föräldrar som gör sitt bästa. Har sett dessa situationer förut där svettiga föräldrar försöker trösta sina otröstliga barn och då finns det dem som visar sin osympati väldigt tydligt genom höga suckar och himlande blickar.
    Lika många föräldrar som gör allt för att få tyst på sina barn, lika många finns det som skiter i det. Så åker man buss varje dag, är påväg hem med huvudvärk och en unge skriker - ja då är det lika jävla jobbigt vare sig mamman försöker eller tittar bort. Jag sitter iaf inte och ler om huvudet spränger....
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!