Inlägg från: MikuAndSaraLi |Visa alla inlägg
  • MikuAndSaraLi

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Jag blir upprörd när jag läser din trådstart, Ts!
    Det är ju inget jäkla café där chauffören kan vägra att servera när det inte passar.
    Jag hade nog stått på mej, jag också. Pratat högljutt så att medpassagerarna fattar att det inte var MEJ det var fel på - utan chauffören.
    Jag har varit i situationer lika din flera gånger.
    Men då har det varit äckelgubbar, feta damer och surkärringar med paraplyvagnar (eller rullator) som vägrat fälla ihop eller flytta på sej.
    EN gång har jag stigit av - och det var för att en kärring med rullator - som skulle sitta två meter bort OCH hålla i sin rullator så INGEN kom fram, men det var MEJ chauffören skällde på - så jag steg helt enkelt av med högljudda kommentarer om vad både chauffören och kärringen kunde göra med dendär rullatorn.
    Både du och jag har lika stor rätt som någon annan att vara på bussen!
    Jag tycker du ska ringa bussföretaget och klaga!
    Tycker egentligen att folk ska göra så mera - annars blir det ju ingen förändring.

• MikuAndSaraLi
    Anonym skrev 2010-08-02 18:41:14 följande:
    Skällde du helt allvarligt ut en tant med rullator för att hon inte flyttade sig för dig? Förvånad
    Nej, chauffören sa att vi skulle flytta på oss så jag bad henne först vänligt att sätta sej så kunde jag hålla i hennes rullator.
    Efter en kvart orkade jag inte vara vänlig längre.
    Jag såg att hon förstod vad jag sa men hon låtsades inte göra det.
    Varför ska jag vara vänlig i en kvart mot någon som är otrevlig tillbaka?
    så ja, jag skällde på henne.
  • MikuAndSaraLi
    Banshee Queen skrev 2010-08-02 18:48:58 följande:
    1. Hon kanske inte kunde sitta så lätt, äldre brukar kunna ha höft/rygg-problem.

2. Varför kunde inte du sätta dig ner på annan plats?
    *suck*
    Jag stod upp med min vagn för det fanns inte plats.
    Hon satt på ett säte på andra sidan gången. Men hon böjde sej jättelångt fram för att hålla i handtagen på rullatorn.
    Jag erbjöd mej att hålla i rullatorn åt henne men hon vägrade.
  • MikuAndSaraLi
    Anonym skrev 2010-08-02 18:57:03 följande:
    På vilket sätt var hon otrevlig då hon inte ville besvära dig?
    Det fanns somsagt inga sittplatser i bussen, någon hade rest sej så hon kunde sätta sej.
    Ja, hon tjaffsade emot på sitt eget språk och sa flera gånger "Jag fårstår inte vad du säger" - trots att jag pratade med henne på hennes eget språk också.
    Hon var otrevlig ja och jag tycker itne jag ska behöva upprepa vad som kom ut ur käften på den på utsidan söta lilla tanten.
    Det resulterade ju i att folk började gorma på henne och hon stod bara där och slog nästan till mej i ansiktet flera gånger och upprepade "Jag förståååår ju itne vad du säääägerrrrrr."
    Jomenvisst.
    Men nu var det inte mej det gällde här. Jag skiter faktiskt fullständigt i om ni tycker det är jag som är otrevlig.
    Tough shit, sucks to be you i såna fall.
    Jag håller på Ts och tycker hon ska ringa bussbolaget och klaga.
  • MikuAndSaraLi
    Anonym (Lokföraren) skrev 2010-08-02 21:27:25 följande:
    Man får ju alltid bara ena versionen i sånna här trådar... Men JA, stör någon passagerare andra passagerare eller oss anställda så är det jag som förare som har ansvar för hela tåget och allas säkerhet och välmående så jag har min arbetsgivares fulla stördom jag väljer att avhysa någon.
    Nu är det främst fyllon jag skickat av (tonåringar brukar dämpa sig när man säger till) men skulle jag behöva skicka av en mamma med småbarn som stör så skulle min arbetsgivare inte säga någon om det.
    Det tvivlar jag så STARKT på och är det sant borde din arbetsgivare bli av med jobbet.
  • MikuAndSaraLi
    Anonym (Lokföraren) skrev 2010-08-02 21:37:40 följande:
    Varför? Vem ska annars ansvara för tåget, säkerheten, passagerarna och komforten för de samma om inte den som kör/ den som är ombordansvarig?

Sen har jag inte sagt att vi slänger av skikande ungar till höger och vänster men vi har arbetsgivarens fulla stöd att avhysa människor som stör, oavsett ålder.
    Kan inte en UTBILDAD människa köra trots att ett barn låter så borde den personen inte jobba som chaufför.
    Men det finns väl inte tillräckligt att klaga på så klaga på barnen bara.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!