• Lavish

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Nej det tycker jag inte! Så får dom inte göra! Du kanske hade bråttom? Ett betydligt äldre barn som väsnades på ett väldigt störande sätt och inte lyssnade på tillsägning kan man kanske skicka av. Men ett så litet barn, nej. Då kan man lika gärna slänga av ett spädbarn som skriker. Det går ju inte att kontrollera så små barn på det sättet.

• Lavish
    Anonym skrev 2010-08-02 20:30:58 följande:
    Eftersom ts blev "fruktansvärt arg" när han sa till så tror jag det kan ligga mer bakom.
    Jag hade också blivit fruktansvärt arg om en busschaufför (vars lön jag betalar) hade sagt åt mig att få tyst på min unge eller gå av bussen. Vad menar du skulle ligga bakom?
  • Lavish
    Anonym skrev 2010-08-02 20:49:24 följande:
    Vars lön du betalar? Betalar du kassörskornas löner också? Tycker du man har rätt att vara otrevlig som kund bara för att man betalar? Sen verkade ts inte ens ha betalat, trots att det bara är barn som åker gratis med Västtrafik...
    Fast bussbolagen är ju inte direkt självförsörjande. De får väl statliga eller kommunala medel. Det får inte ICA så vitt jag vet. Men ja, om jag handlar på ICA betalar jag kassörskans lön med. Därför förväntar jag mig att bli behandlad med respekt.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!