Stumpan84 skrev 2010-08-02 21:42:04 följande:
Och du som är lokförare, du sitter ju isolerad från alla människor när du kör tåg vare sig det är sj, skånetrafiken eller t-banan så du kan ju inte veta ett smack av vad som händer!!
Klart jag kan veta det! Jag har ju MINST en tågmästare/konduktör/tågvärd som arbetar inne i tåget och som talar om om det händer något. Kör jag lok och vagnar kan jag varken höra eller se vad som händer i tåget men kör jag motorvagn eller "rälsbuss" hör jag ganska bra genom dörren och kan även köra med dörren öppen och både höra och se åtminstone en del av tåget.
Även om folk inte stör MIG så är jag ansvarig för att passagerarna inte blir störda heller. Nu hör det till ovanligheterna att barn är större störningsmoment än bara lite irriterande (och det får folk stå ut med) men det är ändå jag som är ansvarig för att inte tågresan upplevs som obehaglig för passagerarna.
Men alla läser ju i vanlig ordning inlägg som fan läser bibeln så jag lägger ner den här diskussionen.
JAG har aldrig slängt av barn, varken små eller stora, har dock bett föräldrar att försöka lugna sina barn, främst när bar sprungit runt i tåget =utgör en säkerhetsrisk.