• roflmao

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

ElizaDay skrev 2010-08-02 11:56:21 följande:
    Hon skrev att han sjöng och gav till små skrik ibland, inte att han" arg skrek", det är väl ändå ljud man får tåla i det yrket?
    Ungen skrek ju så mycket att TS själv försökte tysta den, alltså handlar det inte om lite stillsam sång och joller. Jag har läst tillräckligt med trådar på FL för att ha kunnat dra slutsatsen att de flesta TS inte berättar hela sanningen eller skarvar till sin egen fördel. Det är inte alls säkert att det är så här, men jag har slutat lita på det som skrivs i TS rent generellt, särskilt när det gäller såna här frågor. Och som någon sa innan, om det nu var så att ungen inte var störande borde någon annan passagerare ha ställt upp för TS och tagit diskussionen åt henne. Så skedde inte. Men jag klandrar inte TS. Ofta är det så att man blir lite döv för sina egna ungars ljud. Det som är gulligt i en mammas öron kan vara oerhört störande för någon annan.  
  • roflmao
    TheCoopers skrev 2010-08-02 15:29:56 följande:
    och om han skrek .. glädjetjut ? Vad spelar det för roll ?

MAN KAN INTE KASTA AV ETT BARN PÅ 23 MÅNADER FÖR ATT DET LÅTER ...

CAPICE ?
    Bevisligen kan man det.
  • roflmao
    AmandaN skrev 2010-08-02 19:10:30 följande:
    Spelar ingen roll vad folk tycker, ett 23 månaders barn "stör" inte omgivningen på samma sätt som t.ex. ett aggressivt fyllo!
    Fel. DU tycker inte att ett 23-månaders barn stör omgivningen på samma sätt som ett aggressiovt fyllo. Jag tycker att barnskrik (kalla det sång, glädjetjut eller vad fan du vill) är det värsta som finns, särskilt om jag befinner mig i ett begränsat utrymme, exempelvis en buss. Och åter igen, det faktum att ingen annan på bussen tog TS parti tyder på att ungen faktiskt var störande.
  • roflmao
    Anonym (tvåbarnsmor) skrev 2010-08-02 21:28:42 följande:
    sådär får man inte göra...man kan inte bara slänga av folk och du som skrev att TS kanske inte betalade för sig hur vet du det...jag vet ett enda ställe i sverige man åker gratis med barn i vagn..

jag har barn och ingen av dem är så himla tysta på tåget inte...och man ser att konditören blir ilsken men säger inget...för hon eller han vet att man inte har rätt att slänga av folk hit o dit
    Men herregud! Om jag åkte tåg med mina barn och märkte att folk omkring mig blev förbannade eller irriterade över att ungen/ungarna skrek och var allmänt störiga skulla jag skämmas ögonen ur mig! Jag avskyr föräldrar som anser att barn ska få störa hur mycket de vill med motiveringen att barn måste få vara barn. Om man vill bli respekterad av sin omgivning får man fan visa omgivningen respekt.
  • roflmao
    Shasti skrev 2010-08-02 21:44:26 följande:
    Det är ett mycket relevant argument eftersom en person som inte har barn själv inte kan sägas begripa vad man pratar om när det gäller att "uppfostra" barn som låter. Jag hade skrivit under till 100%, var en sådan som satt och suckade och himlade med ögonen och var jätteirriterad när barn lät på allmän plats. Nu har jag en 2-åring själv och reagerar helt annorlunda, helt enkelt för att jag har förstått hur barn fungerar vilket jag inte begrep innan. Uppenbarligen begriper Anonym 282 inte det heller.
    Men då borde du ha förståelse för att alla inte uppskattar skrikande barn?
  • roflmao
    Anonym skrev 2010-08-02 22:19:19 följande:
    så vad har du för lösning? ingen kollektivtrafik för barn?

vilka färdmedel ska erbjudas istället för de som enligt dig inte får åka kollektivt?
    Det är väl ingen som förbjuder barn att åka kollektivt? Däremot borde man kunna förvänta sig att föräldrarna uppfostrar sin unge.
  • roflmao
    TwistedSister skrev 2010-08-02 22:48:02 följande:
    Men gäsp.... Det är inte bara ouppfostrade barn som väsnas.
    Nej men det är oftast den typen av ungar som inte är tysta när de blir tillsagda eller som inte svarar på distraktion.
  • roflmao
    Faber skrev 2010-08-02 22:45:52 följande:
    Så man saknar antingen barn eller empati så fort man inte automatiskt anser att småbarnsföräldern har rätt i en given situation?
  • roflmao
    TwistedSister skrev 2010-08-02 22:52:04 följande:
    Okej bevisa det.
    Moget.
  • roflmao
    TwistedSister skrev 2010-08-02 23:02:36 följande:
    Ja det är också moget att påstå att bara för att ett barn väsnas på bussen så är det ouppfostrat. Det är annars uppfostrat och välartat beteende att slänga fördomar och förtal omkring sig. 
    Förtal? Förklara tack.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!