Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

hhaha ja du busschafförer är ett alldeles särskilt släkte ...
    Klart han inte kan slänga av ett ban från bussen för att det låter .. det säger ju sig självt . Har man så svårt med ljud kanske man ska skaffa sig ett annat jobb ? Man kan ju inte tro att bussen ska vara helt knäpptyst .
    Barn låter så är det bara . Jobbigt ibland .. JUPP men det är bara att acceptera .

Jag hade som man säger så fint på engelska : Riped him a new asshole !

I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Anonym skrev 2010-08-02 14:55:10 följande:
    BRA! Äntligen någon som gör slag i saken och agerar mot dessa småbarnsföräldrar som låter sina ungar tjuta och skrika och bete sig hursomhelst, utan någon tanke på andra. Sedan känner sig morsorna förorättade och menar att DE blir kränkta. Rätt åt henne och den skrikande ungen! Synd inte fler chaufförer följer det exemplet, eftersom många småbarnsföräldrar som saknar total kompetens för att ha koll på sina ungar alltid tycker att de ska ha särbehandling. Väx upp och lev i verkligheten istället! HEJA CHAUFFÖREN!!!
    Agerar mot dessa småbarnsföräldrar ? hahhaha är detta en revolution ? Är chafförerna poliser ?

Dessutom skrek inte barnet .. det sjöng ..

Skulle se snyggt ut om de började kasta ut alla barn som låter på bussen .. vad kommer näst ? de som pratar , hörs , syns ?
    Kanske dags att acceptera att barn och människor låter .. eller köpa sig en bil ?
  • TheCoopers
    Anonym skrev 2010-08-02 15:22:41 följande:
    Så bara döva ska kunna jobba som busschaufförer? Hur koncentrerad blir du själv av ett barn som skriker när du kör?
    Helt koncentrerad . Fattar du väl också att det inte går att busschafförerna ska börja bestämma vilka människor som får komma ombord .
    Hade en utvecklingsstörd liten kille på bussen häromdagen .. han lät och skrek precis hela tiden . Men aldrig tänkte jag väl att man skulle kasta av honom ?
    Det är ju befängt .

Ska man kasta av alla gnällande kärringar som beklagar sig under hela resan ? De ger mig huvudvärk
  • TheCoopers
    Anonym skrev 2010-08-02 15:27:40 följande:
    "Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig."
    och om han skrek .. glädjetjut ? Vad spelar det för roll ?

MAN KAN INTE KASTA AV ETT BARN PÅ 23 MÅNADER FÖR ATT DET LÅTER ...

CAPICE ?
  • TheCoopers
    Anonym (Aahhh!!) skrev 2010-08-02 15:34:23 följande:

Oj va många svar det kommit. Jag ringde till vasttrafik idag och hon jag talade med tyckte att detta var fel oxå, att så får man inte göra. Sonen är inte ens två år gammal. Hon tyckte det var skit konstigt och skulle skicka vidare det till bolaget som  har hand om körningen. Skulle höra av sig till mig när som talat med föraren.

Min son var inte hysterisk och jätte gapig på något sett. Skulle det ha varit jätte jobbigt så skulle jag ha gått av eftersom att min son antagligen hade behövt att lugna ner sig,  för hans skull. Har som sagt varit med om mycket värre "barn" situationer på bussar och spårvagnar.

Tidigare igår så var det två tånåringar som lyssna på musik högt på sin telefon. Det va riktigt jobbigt att lyssna på men dom fick lugnt sitta kvar. Har varit med om betydligt värre saker på mina resor med vasttrafik, men aldrig sett någon bli tvingad av bussen.

Bra ! Bittra människor bör hålla sig undan sociala situationer Kanske passar bra att stapla chokladkakor på Marabou ensam med hörselskydd ?

Lycka till !
  • TheCoopers
    lillajessi skrev 2010-08-02 15:35:50 följande:
    Nu har jag inte läst hela tråden, men någon innan mig måste ju reagera på samma sak: Att inte EN ENDA JÄVEL reste sig upp och tog dig i försvar!

Jag blir så förbannad när jag hör sånt här.

Lova att ni går vidare med detta!
    hahah men såklart ingen gjorde det . Är du förvånad ? Inte jag
  • TheCoopers
    Banshee Queen skrev 2010-08-02 18:30:51 följande:
    Nej, verkligen inte. Är barnet ett år har den passerat åldershänvisningar i antal månader anser jag, ett år, ett o ett halvt, två, två o ett halvt osv...
    Ja det är ju det som är det viktiga i denna diskussion .. om ungen är 2 år eller 23 månader eller 21 månad ..

Jesus of Sweet Mary .. hur orkar man haka upp sig på sånt ?
  • TheCoopers
    roflmao skrev 2010-08-02 18:16:23 följande:
    Bevisligen kan man det.
    Ja men då är man dum i huvudet och förtjänar att bli behandlad på samma sätt .
  • TheCoopers
    Anonym (Aahhh!!) skrev 2010-08-02 16:08:14 följande:
    Jo han slängde ut oss, det va så jag uppfattade det. Han klev ur sin "blablabla" och sa; Du får jag prata med dig. Visst tänkte jag och trodde att han tyckte att barnvagnen stod fel. Men nej  han sa; " Jag får be dig gå av bussen om du inte kan få tyst på ditt barn". Jag sa då att han inte ens är två och han inte är tyst på beställning. "Ja då får ni gå av". Det kallar jag att bli avslängd. Hade ett omöjligt val, vilket var att få min son att vara tyst resten av resen. Vilket inte går!
    hahhaha du är rolig du !
  • TheCoopers
    Banshee Queen skrev 2010-08-02 18:51:43 följande:
    Det är en viktig detalj i sammanhanget, en förälder som hänvisar till sitt barns ålder i ntal månader får jag en känsla av inte ställer samma krav på barnet som en som inser att barnet är två år och borde ha börjat lära sig rätt från fel.

Jesus, Mary and Joseph, hur orkar man haka upp sig på någon som irriterar sig på åldersformuleringen.
    Nej några månader hit och dit gör ingen skillnad . Barnet är 2 år . Inte 5 ... barn i den åldern agerar utifrån känslor . Hör om 2 års trots ? Man kan inte alltid styra sina barn .
    Tur är väl det ?

Att jag orkar ? Självklart det är roligt med folk som tar en sak och gör om det till något helt annat sen dravlar om det i flera sidor .
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!