ShaGaDeLiC skrev 2010-08-03 20:52:18 följande:
Jag är trött och stressad och kanske missförstått ditt inlägg, då får du rätta mig.
Men, min son får av outgrundliga anledningar vredesutbrott. Han blir som galen, får panik, skriker och slåss. Det finns en bakomliggande faktor, vilken jag inet tänker gå in på här.
OCh ja kommunikation är en nyckel, jag pratar och diskuterra med min 3 åriga son har gjort alltid, Han är inte sån så att han panikar över godis han inte får, eller andra grejer jag säger nej till. Utan hans utbrott kan komma, och då fungerar inte alltid kommunikationen, men man försöker givetvis.
Om det var jag och min son som blivit utslngda pga av störande beteemde från honom, han har bakomliggande orsaker. ska han diskrimineras och bli utslängd ngnstans ifrån när han egentligen inte kan rå för vad som händer med honom?
han har varit med om mycket i sitt lilla liv och jag skulle aldrig gå med på att han blir diskriminerad eller att människor snackar om kommunikation hit och dit. De flesta NORMALA föräldrar kommunicerar med sina barn, sen finns det tillfällen då de stänger av sina små öron, OAVSETT om man i vanliga fall har en bra kommunikation eller inte.
barn är barn och kommer alltid vara!
inser nu att detta är inte bara riktat till dig, utan till dem som anser att det är OK att slänga av barn från bussar- För annars kan vi väl börja slänga av gamlingar som tar så lång tid på sig att ta sig på och av bussen, skrikiga tonåringar, handikappade som tar upp stor plats. SLÄNG AV DEM ALLIHOP!
Min son var oxå sån ett tag, men jag hade inte klarat att sitta på en buss med honom om han fått ett sånt utbrott. Utan då hade jag hoppat av och satt mig någonstans där jag kunde var ifred med min son och få lugn och ro. Finns inget möte, ingen tid som är så viktig att passa att jag inte kan ge min son det han behöver..
Många gånger så är det när barnen är trötta eller hungriga om det inte går att prata med dom. Ger man sig ut och åke med ett barn då så anser jag att man som vuxen är egoistiskt, då har man planerat dåligt och beter sig barnet illa då så är det föräldern som är den som bär fullt ansvar om man skulle bli avkatad från bussen tex.