Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
Men ni andra kanske inte har för vana att tänka i längre perspektiv utan det enda som gäller är en quick fix och att allt är frid och fröjd JUST NU.
Eftersom jag inte var med på bussen och såg/hörde vad som hände kan jag omöjligt säga om chauffören var en idiot eller inte...
Dock har jag åkt tillräckligt mycke buss för att ha förståelse för att chauffören gjorde som han gjorde, det är betydligt fler ggr jag reagerat över en del föräldrars attityd och sätt att låta barnen härja hej vilt än vad jag reagerat över otrevliga chaufförers attityd - kort sagt busschaufförer borde reagera lite oftare mot skrikande kids på busar o tåg
Jag har själv tre barn i varierande ålder och visst har det varit kämpigt och en tuff uppgift ibland att åka kommunalt med dom, vara ute på stan osv men med tricks o knep och en vilja från förälderns sida att lära sina barn vett o etikett dvs att kunna vistas ute bland andra folk och lära sig att ta hänsyn så funkar det, desvärre tycks alltfler föräldrar resonera att barn ska synas o höras,a tt barn har rätt att störa alla andra....