• Anonym

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Man kan ju iaf kasta áv någon som inte betalar. Det är inte gratis att åka buss i GBG mad barnvagn. Gratis för barnet är det men inte den vuxna.

• Anonym
    Banshee Queen skrev 2010-08-02 18:21:35 följande:

Undrar lite varför TS inte bara skriver 2 år istället för 23 månader, anger ni fortfarande månader på era barn i den åldern ni som refererar till ts barns ålder i månader? Det är en tvååring det handlar om.

Eftersom barn som bara är månader gamla får göra vad de vill så tror jag vissa behåller det till de blir 36 eller 48 månader. Då kan man inte som omgivning ställa krav på barnet.
  • Anonym
    Anonym (Suck) skrev 2010-08-02 18:35:42 följande:
    Är det ett lesset barn så ja, det är skillnad om jag jämför med ett barn som låter som en trasig mistlur för sitt ega höga nöjes skull, i synnerhet med föräldrar som inte kan inse att deras lilla underverk just när det låter som en trasig mistlur är en riktig pina.
    Håller med dig till 100%!
  • Anonym
    I have a kid skrev 2010-08-02 18:37:40 följande:
    ÅK inte BUSS eller TÅG då!  ta taxi så slipper du. Bussen är en allmän plats!
    Nej, bussen har ägare och drivs som företag. Är H&M allmän plats också?
  • Anonym
    MikuAndSaraLi skrev 2010-08-02 18:38:03 följande:
    Jag blir upprörd när jag läser din trådstart, Ts!
    Det är ju inget jäkla café där chauffören kan vägra att servera när det inte passar.
    Jag hade nog stått på mej, jag också. Pratat högljutt så att medpassagerarna fattar att det inte var MEJ det var fel på - utan chauffören.
    Jag har varit i situationer lika din flera gånger.
    Men då har det varit äckelgubbar, feta damer och surkärringar med paraplyvagnar (eller rullator) som vägrat fälla ihop eller flytta på sej.
    EN gång har jag stigit av - och det var för att en kärring med rullator - som skulle sitta två meter bort OCH hålla i sin rullator så INGEN kom fram, men det var MEJ chauffören skällde på - så jag steg helt enkelt av med högljudda kommentarer om vad både chauffören och kärringen kunde göra med dendär rullatorn.
    Både du och jag har lika stor rätt som någon annan att vara på bussen!
    Jag tycker du ska ringa bussföretaget och klaga!
    Tycker egentligen att folk ska göra så mera - annars blir det ju ingen förändring.
    Skällde du helt allvarligt ut en tant med rullator för att hon inte flyttade sig för dig? Förvånad
  • Anonym
    MikuAndSaraLi skrev 2010-08-02 18:43:49 följande:
    Nej, chauffören sa att vi skulle flytta på oss så jag bad henne först vänligt att sätta sej så kunde jag hålla i hennes rullator.
    Efter en kvart orkade jag inte vara vänlig längre.
    Jag såg att hon förstod vad jag sa men hon låtsades inte göra det.
    Varför ska jag vara vänlig i en kvart mot någon som är otrevlig tillbaka?
    så ja, jag skällde på henne.
    Var hon otrevlig på något sätt? Du har inte beskrivit att tanten gjorde något galet alls.
  • Anonym
    MikuAndSaraLi skrev 2010-08-02 18:55:08 följande:
    *suck*
    Jag stod upp med min vagn för det fanns inte plats.
    Hon satt på ett säte på andra sidan gången. Men hon böjde sej jättelångt fram för att hålla i handtagen på rullatorn.
    Jag erbjöd mej att hålla i rullatorn åt henne men hon vägrade.
    På vilket sätt var hon otrevlig då hon inte ville besvära dig?
  • Anonym
    AmandaN skrev 2010-08-02 19:10:30 följande:
    Har inte läst svaren TS fått men jag är av den mening att du omedelbart bums kontaktar bussbolaget för så FÅR MAN INTE GÖRA! -Amen

Spelar ingen roll vad folk tycker, ett 23 månaders barn "stör" inte omgivningen på samma sätt som t.ex. ett aggressivt fyllo!

Kontakta bussbolaget!
    Man behöver inte vara aggressiv för att störa.
  • Anonym
    Lavish skrev 2010-08-02 20:29:08 följande:
    Nej det tycker jag inte! Så får dom inte göra! Du kanske hade bråttom? Ett betydligt äldre barn som väsnades på ett väldigt störande sätt och inte lyssnade på tillsägning kan man kanske skicka av. Men ett så litet barn, nej. Då kan man lika gärna slänga av ett spädbarn som skriker. Det går ju inte att kontrollera så små barn på det sättet.
    Eftersom ts blev "fruktansvärt arg" när han sa till så tror jag det kan ligga mer bakom.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!