• Anonym

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Lavish skrev 2010-08-02 20:32:41 följande:
    Jag hade också blivit fruktansvärt arg om en busschaufför (vars lön jag betalar) hade sagt åt mig att få tyst på min unge eller gå av bussen. Vad menar du skulle ligga bakom?
    Vars lön du betalar? Betalar du kassörskornas löner också? Tycker du man har rätt att vara otrevlig som kund bara för att man betalar? Sen verkade ts inte ens ha betalat, trots att det bara är barn som åker gratis med Västtrafik...
  • Anonym
    Lavish skrev 2010-08-02 20:51:46 följande:
    Fast bussbolagen är ju inte direkt självförsörjande. De får väl statliga eller kommunala medel. Det får inte ICA så vitt jag vet. Men ja, om jag handlar på ICA betalar jag kassörskans lön med. Därför förväntar jag mig att bli behandlad med respekt.
    Vad spelar det för roll? Det får många andra företag också! Respekt får man om man förtjänar det, inte om man skriker och är oförskämd.
  • Anonym
    TwistedSister skrev 2010-08-02 21:21:33 följande:
    Men hörru tågchauffören, har du stöd av din arbetsgivare att slänga av småbarn som sjunger?
    Ts skrev skriker och att hon försökte tysta barnet men lyckades inte...
  • Anonym

Hade en person med ett skrikande barn (eller om barnet stör på annat sätt)  blivit utkastade från bussen så hade jag inte ingripigt. Varför skulle jag det då jag vill ha lugn och ro under min bussresa som jag betalat dyra pengar för. Håller med "Tjabba eller nått" uppfostra era barn så slipper ni bli bortkörda från bussen.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-08-02 21:31:37 följande:
    Hade en person med ett skrikande barn (eller om barnet stör på annat sätt)  blivit utkastade från bussen så hade jag inte ingripigt. Varför skulle jag det då jag vill ha lugn och ro under min bussresa som jag betalat dyra pengar för. Håller med "Tjabba eller nått" uppfostra era barn så slipper ni bli bortkörda från bussen.
    Du har inte egna barn va?
  • Anonym
    Anonym (Lokföraren) skrev 2010-08-02 21:35:29 följande:
    Jag har jobbat för fyra olika tågbolag där samma regler gäller för samtliga, att jag som ombordansvarig har ansvar för mitt tåg och fattar besluten på det samma.

SJ, Veolia, TKAB och DSB first.
    Och hur många barn slänger du av varje dag då? Måste vara ett ganska stort antal eftersom de flesta 2-åringar brukar föra lite liv under buss/tågresor...
  • Anonym
    Anonym (Lokföraren) skrev 2010-08-02 21:32:54 följande:
    Fast där har du fel. Den som är ombordansvarig (vilket på tåg kan vara konduktören/tågmästaren eller föraren kan slänga av folk till höger och vänster som den behagar om den man väljer att skicka av på något vis äventyrar säkerheten för sig själv eller andra, om den orsakar obehag (eller stör) någon eller helt enkelt försämrar de anställdas arbetsmiljö. Inte ens busschafförer, konduktörer eller lokförare ska behöva stå ut med hur hög ljudnivå som helst på sin arbetsplats.
    Så om man åker tåg och har ett litet barn som råkar vara på riktigt dåligt humör så kan mamman och barnet bli avslängda mitt ute i ingenstans? Jösses. Gäller det även spädbarn?
  • Anonym
    Faber skrev 2010-08-02 21:40:23 följande:
    Ahhh! Det klassiska FL argumentet om man nu kan kalla det ett argument.
    Det var inget argument, det var en uppriktig fråga. Men väldigt logisk.
  • Anonym
    Faber skrev 2010-08-02 21:54:37 följande:
    Jag kanske ska skrika medan du framför ett fordon, jag tror nog att du kommer att känna dig distraherad i synnerhet om andra stressfaktorer redan finns på plats.
    men sen så jobbar man inte som yrkeschaufför heller om man inte klarar att hantera en situation som innefattar småbarn. har du missat att alla är välkomna att åka kollektivt?
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!