• Anonym

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Anonym (ingen empati) skrev 2010-08-03 01:07:50 följande:
    Jag efterlyser fortfarande empati, civilkurage och omtanke hos busschauffören och de övriga passagerarna. Vi står dagligen ut med dryga arbetskamrater (man kan inte älska alla), sur kassörska på ICA eller liknande men nåde den 2-åring som sjunger falskt, honom ska vi kaska av bussen. Att han har sovit/ätit dåligt, är sjuk eller har en diagnos som kan anses som förmildrande omständighet då han är "jobbig", det är det ingen som tänker på.

Civilkurage är det när en vuxen medpassagerare säger till busschauffören att ge sig på nån i sin egen storlek och vägra låta honom slänga av ut barn från bussen.

Omtanke är att "stå ut" den stund mamman åker med sin sjungande 2-åring. Varför var det ingen vuxen normalt funtad individ som kunde ställa upp för mamman och kanske låna ut en bok till pojken, börja prata md honom eller något annat för att underlätta för mamman? Nej, det är tydligen bättre att sitta på ändan och titta på när ett barn behandlas på det här viset. Att busschauffören var ett svin är en sak men medpassagerarna var vidriga som inte tog pojken i försvar. Det här är mobbig med en aktiv och resten passiva deltagare! Skärpning fegisar!
    Kanske för att alla andra blev lättade då de klev av? Det är faktiskt inte helt osannolikt att det kan ha varit så.
  • Anonym
    Anonym (Aahhh!!) skrev 2010-08-01 22:38:07 följande:
    Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!
    Ja, du är HALT BÄNG.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-08-03 01:53:50 följande:
    Kanske för att alla andra blev lättade då de klev av? Det är faktiskt inte helt osannolikt att det kan ha varit så.
    Jag håller med. Ts var ju fruktansvärt arg...
    Anonym (ingen empati) skrev 2010-08-03 01:07:50 följande:
    Jag efterlyser fortfarande empati, civilkurage och omtanke hos busschauffören och de övriga passagerarna. Vi står dagligen ut med dryga arbetskamrater (man kan inte älska alla), sur kassörska på ICA eller liknande men nåde den 2-åring som sjunger falskt, honom ska vi kaska av bussen. Att han har sovit/ätit dåligt, är sjuk eller har en diagnos som kan anses som förmildrande omständighet då han är "jobbig", det är det ingen som tänker på.

Civilkurage är det när en vuxen medpassagerare säger till busschauffören att ge sig på nån i sin egen storlek och vägra låta honom slänga av ut barn från bussen.

Omtanke är att "stå ut" den stund mamman åker med sin sjungande 2-åring. Varför var det ingen vuxen normalt funtad individ som kunde ställa upp för mamman och kanske låna ut en bok till pojken, börja prata md honom eller något annat för att underlätta för mamman? Nej, det är tydligen bättre att sitta på ändan och titta på när ett barn behandlas på det här viset. Att busschauffören var ett svin är en sak men medpassagerarna var vidriga som inte tog pojken i försvar. Det här är mobbig med en aktiv och resten passiva deltagare! Skärpning fegisar!
    Om barnet for illa av ts känslor så var det ju ts som reagerade fel. Alla är ansvariga för sina egna känslor och hur de hanterar dem.
  • Anonym

Här så stannar många chaufförer bussen när något barn skriker/gapar/gråter en längre stund. De parkerar helt enkelt bussen för de vågar inte riskera att fortsätta köra när det känns som att huvudet ska sprängas. 

• Anonym
    astro skrev 2010-08-03 02:52:31 följande:
    Din syn på barn avslöjas totalt av: "mamman hivar fram sitt bröst ..."
    Snacka om dystopi när ingen störs av halv- och helnakna sexiga reklambilder men däremot är amning störande och fult!
    Blir du äcklad av att se en unge snutta? Och du tycker att det är en vettig norm???

Så vad är "att agera vuxet" för dig, är det att sitta hemma med barnet och trycka tills ungen är "uppfostrad och klar"? Hur tror du barnen blir som vuxna om samhället behandlar dem som utstötta när de är små?

Tänk att vilja bo i ett samhälle där barn betraktas som obehagliga små störningar. Jösses.

Jag har skaffat barn och i mitt medvetna, vuxna beslut ingår att fostra dem in i ett fungerande samhälle. Det gör jag inte genom att betrakta deras helt naturliga barnslighet som något fult och otäckt.

När mina större ungar var i mellanstadieåldern var de fullt kapabla att snyggt och prydligt äta på restaurang själva, med bättre bordsskick och uppförande än många vuxna. Det hade de inte varit om inte "att äta ute" redan hade varit en vana.

Jag blir mörkrädd av inlägg som vill isolera barnen, hålla dem borta från vuxenvärlden. Eftersom jag begriper hur vårt samhälle skulle se ut om 25 år om vi använde den strategin. Tro mig, det är inte värt det för att slippa barnljud på bussar och nakna tuttar på café (om man nu ogillar sånt).
    Mina barn var 2 när de kunde uppföra sig på restaurang. Tänk så olika det kan vara....
  • Anonym
    Ghostrider skrev 2010-08-03 03:00:42 följande:
    Jupp min med. Hivade inte heller fram pattarna för allmän beskådan hur som helst, eller lät ungen "sjunga"...läs illtjuta på bussar, tåg eller what ever. Visst fan är det märkligt att det är så olika.
    Ja, men vissa barn "kan inte förstå" när man avleder eller säger ifrån att det räcker...
  • Anonym

Tja, eller ni som sitter här o gnäller kanske ska isolera er själva ist?
    Usch för er s'äger jag bara!
    "Nej, men jag har ett 2 årigt barn så jag kan inte gå ut på stan, fika, åka buss för ANDRA kan störa sig på det".
    Är det så ni tycker det ska vara`?

• Anonym
    Dr Mupp skrev 2010-08-03 03:00:13 följande:
    min treåring kan sitta fint vid bordet på restaurangen och har alltid kunnat det. Kan ju förstås bero på att vi aldrig låter dem härja vid matbordet vare sig vi äter hemma eller borta. Jag skulle skämmas ögonen ur mig om det krävdes enda till mellanstadiet innan ungarna lärde sig hur man beter sig när man äter. Och ska man amma ute kan man ju iaf försöka amma diskret.
     Eller så kan det bero på att ni har den sorts barn som klarar av det, för det är också olika!

Tycker att föraren gjorde fel, och har han så ont i huvudet att han inte klarar av lite ljud från ett barn så ska han sjukskriva sig!

Som sagt, hade det varit en handikappad han slängde av bussen hade det blivit ett ramaskrik!
  • Anonym

Man kan ju undra om chaufförerna stannar och kastar av alla skräniga tonåringar som låter på bussarna så att det inte går att föra ett normalt samtal. De stör då betydligt mycket mer än en 2 åring. Då de i stort sett alltid förekommer i grupp. 1 tonåring märks inte men så fort de blir 3 eller fler så glömmer de tydligen allt vad gällande uppförande och normal samtalston. 

• Anonym
    Anonym (gaaaah) skrev 2010-08-03 08:59:19 följande:
    Skandalöst, så får man inte göra! Anmäl idioten för diskrimineringDemon!
    Hur tänkte du nu? Diskriminering av vem?
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!