Ibland tänker jag på livet som ett litet experiement. Jag testar olika saker och ser vad som händer. Försöker klura ut vad jag mår bra av. Hittar ibland saker som får mig att skratta och ibland saker som får mig att må dåligt. Det viktiga för mig är att prova mig fram. Se vad som funkar för mig. Och komma ihåg att det viktigaste personen i mitt liv är mig. Om inte jag är glad och lycklig, hur kan jag hjälpa någon annan att bli det?
Du har redan tagit steget att skriva av dig på FL. Det är modigt gjort. Och nytt.
Ett litet steg kanske du tycker, men ändå ett steg åt något håll. När vi gör samma sak om och om igen men förväntar oss olika resultat är vi ganska trångsynta. Så därför är alla steg på en ny väg alltid bättre än att gå fast i gamla spår som inte leder till glädje...
Men att du tar ett steg åt något håll betyder inte att du måste göra stora förändringar i ditt liv. Det första steget är kanske att börja titta mer på din situation idag. Att våga se dig själv där du är idag är bara det väldigt modigt. Många springer runt och lever sitt liv utan att fundera på varför de lever som de gör.
Men du har rätt, det är läskigt att lämna rutinen. Att lämna det invanda där tryggheten finns. Du får ta ett steg i taget.
Du behöver inte ta de stora frågorna direkt. Börja med det lilla. Kanske börja med att fundera på de sista tre gångerna då du kände dig glad och fri? När var det? Hur kändes det? Vad fick dig att känna så?
//Mjasso