Inlägg från: Fiabus |Visa alla inlägg
  • Fiabus

Vi som planerar 3:dje barnet

Hej, Här är en till som försöker med att få en trea. Mina barn är födda 2002 och 2005.
    Håller med, att börja om från början är både lite skrämmande och spännande.

Spiralen åkte ut nu i Juli, vet inte om jag är redo till 100% - ringde BM på en mån och på ons fick jag tid att ta ut spiralen - hann aldrig ångra mig/få betänketid, så nu kör vi och hoppas på plus snart!

• Fiabus

Tror att jag hade Äl runt den 24-26 juli, hade ingen mens under tiden jag hade spiralen men har kännt utav ÄL dem senaste månaderna. (ÄL flytningar och värk i högra äggstocken)

Har haft värk i högra äggstocken samt lite värk i ryggslutet och lite molande värk i "tjejmagen" hela förra veckan. Försvann i lördags med en blodblandad flytning och sedan inget mer. Nu sticker/ömmar bröstvårtorna samt svag illamående. Hoppas verkligen att vi har lyckas. Men man letar säkert efter tecken oxå. Tungan ute
    Vet bara inte riktigt när jag ska testa om jag ska vänta en månad efter jag tog ut spiralen...

Kul att kunna följas åt Skrattande  Ska du använda dig utav ÄL stickor? Här kör vi bara på, känner mig inte lika stressad att bli gravid på en gång som förra gångerna. Även om man letar efter tecken och hoppas.

• Fiabus

Fler som har hittat hit kul Skrattande.

mamma790101 skrev 2010-08-03 12:27:55 följande:
    Hur tror ni att det kommer att bli att ha ett tredje barn. Fördelen för mig är att mina stora barn kommer att vara i skolan hela förmiddan men sen är det ju läxläsning och kompislek på em men det löser sig väl den dagen antar jag.
    Att få en trea... blandade känslor, vi har velat fram och tillbaka mycket. Sålt alla saker då vi inte skulle ha fler barn, så vi får börja inhandla nytt om det vill sig...
    Ja, barnen är så pass stora nu att dem sköter sig själva ganska mycket iallfall våran kille på snart 8 år. Yngsta killen på 5 år hinner bli 6 år innan/om bebisen vill komma så han börjar skolan till nästa höst.  Synd att dem inte får gå på fritids när man är föräldrarledig.
    Tror att man kan njuta utav bebistiden mer nu när dem andra är så pass stora och inte behöver passning jämt. Med lite planering så tror jag att det kan bli en härlig tid när trean kommer.
  • Fiabus

Hej allihopa,

Knäpp är man kanske att man ens tänker på en trea, vissa dagar funderar man nästan på varför man skaffade sig två. När dem bara bråkar och tjafsar, trots mm - man blir galen...
    För oss tror jag att det bästa är att vi har väntat nu till dem andra har blivit större, tror inte att jag skulle klara av 3 st i småbarnsålder - det är jag och andra klarar det galant (ger Er beröm).

Verkar som om ni är väldigt fertila allihop, själv tog det tre månader med första och 1,5 år med andra ( ett misfall i v.7 efter att ha försökt i ett halvår efter första) Sen tog det 1 år efter mf innan jag blev gravid med nr 2.
    Hoppas att det går fort denna gång, ingen stress men vi försöker ett halvår, har det inte hänt ngt då åker spiralen in igen och vi nöjer oss med våra sötnosar till killar som vi har.

mamma790101 skrev 2010-08-03 14:39:53 följande:
    Jag har oxå sålt alla grejer så här får det oxå köpas nytt om det blir något. Jag hade oxå tänkt mig två barn men ångra sig kan man ju alltid=)
    Ja, visst känns det ändå bra att man nu har bestämt sig för en trea, innan har alltid tanken funnits där men samtidigt har vi varit överrens att det "räckte" med två barn.
  • Fiabus

Inga ÄL stickor här, BM rekommenderade mig att äta folsyra (ACOs kvinna) när jag var dit och tog ut spiralen så nu står det en burk på köksbänken.  Vet inte när jag ska ha mens men borde komma nästa vecka om jag kännde rätt att ÄL var helgen 24-26 juli.

knastintis skrev 2010-08-03 20:32:57 följande:
    jag å min man hade sex nyår första gången å 6jan blev jag gravid så för oss gick det undan kan man säga men innan dess hade jag inte haft nåt skydd sen min först födda va 1år dvs -02 till början av 09 så man kan både säga att d gick snabbt men ändå tog lång tid fast vi försökte inte så ska bli spännande å försöka denna gången å se hur d går...e faktiskt riiktigt sjukt nervös hehe.. använder ni er av äl tester osv äter ni något i förebyggande mm??
    Oj, 7 år utan skydd och du har inte blivit gravid, har ni skyddat Er med kondom?
  • Fiabus
    knastintis skrev 2010-08-03 20:59:50 följande:
    Fiabus nej men jag hade inget seriöst förhållande under dem 7åren mer till å från grejjer å så mådde jag inte jätte bra under ett par år ja d e säkert en hel del som påverkat... men så träffa jag min man nyår 08/09 å nu e vi gifta med en son på 10½mån å vill ha en till snart
    Då gick det fort, hoppas att det går lika fort denna gång. Vart ska ni åka?

Mecke Mecke, Ängrar inte heller att jag har 2 år och 7 månader mellan mina killar,
     När dem var mindre gick dem lättare ihop. Nu börjar äldsta bli så stor att lillbrorsan bara är "jobbig" även om dem ibland har riktigt kul ihop!  Ville ha en trea nästan direkt efter nr två men min man backade  (som jag är glad för idag) Hade nog brytit ihop annars. Vi kom överrens att vi bara skulle ha två men senaste 3-4 månaderna kände jag att nu el aldrig, vi blir inte yngre ;o) om vi ska ha en trea. Efter lite pikar så gick mannen med på ett försök på ett halvår.
  • Fiabus
    Mizen skrev 2010-08-03 21:07:47 följande:
    Här kan jag också hoppa in! Vi har funderat på en 3:a nu, och jag ska ta ut spiralen på måndag :-S
    Känns lite läskigt! För oss blir det till att börja om och inhandla nya bebissaker, då vi inte har en enda sak kvar... Vår barn är 6 och 7år nu, så det skulle bli en liten sladdis för oss.

Får se vad som händer, om vi bestämmer oss för att köra på eller inte.....

Lycka till allihop!
    Hej, Här blir det oxå en sladdis. Visst kändes det läskigt när man väl hade bestämt sig för att  ta ut spiralen.
    Själv var jag lite tveksam dagen när jag skulle till BM, men när den väl var ute kändes det rätt att göra ett försök.

Att inhandla nytt är alltid kul Skrattande. Längtar tills att det ska bli ett plus så man får ut i djungeln igen!
  • Fiabus
    Aprildelfin, vi håller tummarna. Så spännande. Vi får kanske trådens första Plus nästa vecka.

Hoppet är för stort för att bara låta dagarna mellan ÄL och BIM bara vara utan tankar, spekulationer och leta tecken. Min kropp beter sig oxå konstigt. Som jag skrev tidigare hade jag riktigt ont i högra äggstocken och molvärk 5-6 dagar efter ÄL och sen försvann det (hoppas det var då ägget fastnade)
    Nu mår jag svagt illa till och från samt liiite molvärk i magen och lite stickningar i brösten. Förmodligen bara vanliga tecken innan mens - men ändå hoppas jag!  Då jag inte vet när jag ska ha mens ska jag försöka hålla mig till 15 aug om inte mensen  har dykt upp i början av  nästa vecka. Ca tre veckor efter ÄL då (om jag har känt rätt).

Knastintis, vi har varit i Side två ggr - helt underbart.
  • Fiabus
    Knastintis, visst blir det lite dyrare med nr tre men tror att det mest märks av dem sista månaderna innan BF när vagn mm ska inhandlas (en annan har inte sparat ngt)
    Tror jag att man köper det man behöver och inte överröser barnet med massor av kläder, leksaker mm, som man gjorde med nr 1. Sen kan det sticka iväg när barn nr 3 blir så pass stor att aktiviteter kommer på schemat.
    Bil funderar vi på om vi ska byta till en större, det är ingen rolig kostnad. 
    Har vi klarart av och uppfostrat två barn så klarar vi förmodligen av en trea oxå...Glad

Är sååå bebissugen nu, har surfat runt på nätet lite idag och kollat vagnar, bebissaker, bebiskläder mm.

Annakohler, tråkigt med dina MF,  vi håller tummarna att det går vägen vid nästa plus.
  • Fiabus

OJ!!! Va många nya - Välkomna.
    Har skummat igenom sidorna lite - är det bara Aprildelfin som har BIM snart?
    Många har senare el inte riktigt startat verkstaden än?

Bebishormonerna går på högvarv i mig tror jag - ser BARA familjer med TRE barn alt två barn och ETT i magen.
    Gravidmagar och barnvagnar kryllar det om som en invasion.

Vi kommer oxå att köpa ny vagn  - en Mountain Buggy Swift. En liten vagn från början - vet av erfarenhet att jag vill ha en smidigare vagn redan efter ngr månader.

Sitter här och funderar på om man ska åka till Apoteket, skrev i tidigare inlägg att jag skulle vänta till nästa helg men det kryper i hela kroppen på mig - vill veta! Det är ca två veckor sedan jag tror jag hade ÄL. BIM vet jag inte.
    Eller ska man vara stark och vänta till nästa helg och kanske få ett mer "riktigt svar", köper jag ett så kommer jag testa...

Svar på tråden Vi som planerar 3:dje barnet