• 3xm

Vi som planerar 3:dje barnet

Jag vill oxå gärna vara med här.

Äntligen har vi bestämt oss att ha en 3:a. Jag har känt hela tiden att jag har velat ha 3, mannen har velat lite men nu tog han steget.

Har två söner tidigare som är födda 07 & 09 så det blir återigen 2 år imellan förhopningsvis. Dom kom till på första försöken.

Så vi har precis börjat & har äl i dagarna. Har inte ätit p piller eller annat sen 05. Så jag hoppas på att det går lika fort....

I september ska jag åter börja jobba sen förra FL. Så jag hoppas få ett plus innan jag börjar....

• 3xm

Jag har 2 år &3 månader mellan mina barn nu och det är inget vi ångarar att vi valde. Tidigare sa jag minst 3 år imellan.

När jag var gravid med tvåan så hoppades jag på en kille till för att dom skulle få mer gemensamt.

Det har aldrig varit direkt svartsjuka mellan dem. Den stora har alltid varit snäll & hjälp till. Nu leker dom väldigt bra ihop. Storebrosan brukar fixa med leksaker till lillebrosan så han får ha sina skaer för sig själv när dom leker i sammma rum.

3 åringen (storebror) blev blöjfri under en helg nu i sommar. Tidigare så har vi försökt ibland men inte funkat. Jag tycker inte att det har varit jobbigt med 2 blöjbarn. Vi fick bara beställa större sopkärl....

Jag vill ha 3:a tätt oxå för att dom ska få mer gemensamt, ha små barns tiden på en gång mm

Vi köpte alla bebissaker nya och har allt kvar men man behöver alltid kompletera med något nytt....

• 3xm

Jag har inte ÄL stickor men känner av min ÄL ganska rejält.
    Just nu här jag ÄL så jag har BIM runt den 20-21/8.

• 3xm

Jag hade ett MA 08 när vi försökte på barn nr 2.
    Jag hann gå på inskrivning innan jag fick MA i vecka 12. Jagbörjade förstå att något inte stämde för alla grav symptom hade försvunnit & magen började gå tillbaka men BM jag hade på inskrivningen viftade bort min oro. 2Två dagar senare konstaterade KK att jag hade fått mA (hade blödit lilelite), 3 dagar senare fick jag åka in akut & skrapas för jag hade hat förlossningsvärkar i flera timmar under 2 dagar.

Jag vill inte gå igenom samma igen så visst tänker man mycke på det....

• 3xm
    Fiabus skrev 2010-08-03 21:13:41 följande:
    Mecke Mecke, Ängrar inte heller att jag har 2 år och 7 månader mellan mina killar,
     När dem var mindre gick dem lättare ihop. Nu börjar äldsta bli så stor att lillbrorsan bara är "jobbig" även om dem ibland har riktigt kul ihop!  Ville ha en trea nästan direkt efter nr två men min man backade  (som jag är glad för idag) Hade nog brytit ihop annars. Vi kom överrens att vi bara skulle ha två men senaste 3-4 månaderna kände jag att nu el aldrig, vi blir inte yngre ;o) om vi ska ha en trea. Efter lite pikar så gick mannen med på ett försök på ett halvår
    Det är så vi känner oxå. Nu eller inte.
    Jag har ställt in mig sen 2:an kom att jag ville ha en 3:a men mannen har vilat lite pga det "praktiska" men hans bortförklarningar  har inte funkat så nu har han bestämt sig.

Hoppas att det går snabbt för er.

Jag måste köpa folsyra tabletter mina gamla är slut.
  • 3xm
    knastintis skrev 2010-08-04 21:03:46 följande:
    var med en v'n i babyaffären idag å då passa jag på å kolla syskon vagn... babyjogger city nåt deras nya sååååå sjukt bra å har man bara ena barnet med sig klickar man loss ena delen å vips har du en enkel vagn visst lite längre men hellre d än en dubbelvagn på bredden å kanske ha ett barn i när andra e på dagis osv..
    Jag har en Babytravel syskon vagn. När jag köpte den så trodde jag att jag bara skulle använda den första halvåret. Men jag använder den fortfarande flitigt. Och hoppas verkligen att jag får använda den igen med liggdel.

Den är ju bred men har även min brio kombi vagn kvar från 1:a som används flitigt.

VÄLKOMNA alla nya! Hoppas att det blir några PLUS snart!
  • 3xm

Dom flesta av mina vänner vet att jag vill ha 3. Men har bara sagt till en att vi har börjat.
    Jag brukar inte kunna hålla tyst men nu när jag börjar jobba 1/9 så har jag skällt på mig själv för nu ska jag knipa munnen fram till vecka 12. Jag har blivit tidigt sjukskriven mina andra gradviteter så.

Nu i veckan har jag haft ÄL. Det går inte att missa inte onsdags hade jag jätte ont  tjejmagen och igår & idag så molvärker det.

Vagnar behöver vi inte köpa. Har en BRIO kombi, BRIO race, Babytravel syskonvagn och en graco paraplysulky som passar även till babyskyddet..... Dom 3 stora vagnarna använder jag flera gånger i veckan...

kattaaa skrev 2010-08-05 23:25:51 följande:
    här är en till som vill ha en 3a snart.
    har två barn, tösen fyller 3 denna månad o gossen blir 1 år om 2 månader.
    Dock har vi ett hinder, jag väntar på en operation som jag ska få inom två månader, men när den är klart så jäklar =)
    En till som vill ha sina tätt!!!

Välkomna alla nya!
  • 3xm

Kan vi inte göra en ÄL & BIM lista. Lite lättare att hålla lite koll nu när det börh´jar bli några stycken.
    Och sen kan vi fylla på med alla Plus och Gravid!

• 3xm
    mamma790101 skrev 2010-08-08 15:11:27 följande:

Hur lägger man in sig i en lista? är inte så data haj....

Antigen så startar man en helt ny tråd och lägger du en länk en trådstarten. Då kan man lägga in sig i den & uppdatera sig.

Om man gör en lista i tråden så är det lätt att den försvinner i mägden av alla inlägg!

Eller vad säger ni andra erfarna FL:are!
Svar på tråden Vi som planerar 3:dje barnet