Inlägg från: MrsMuffin |Visa alla inlägg
  • MrsMuffin

Vi som planerar 3:dje barnet

Hänger gärna på här...undrar förresten om jag redan sagt hej?! Om inte: hej! Här är en till som planerar för barn nr 3...känns spännande till max! Vår lillebror var extremt oplanerad, så att återigen få planera, tajma och vänta känns jättespännande!

• MrsMuffin

Vi "missade" ju senaste ÄL i och med att spiralen ej var ute då....så jag är helt inriktad på sista helgen i augusti hehe. Hoppas verkligen vi är hemma båda två och att allting klaffar. Vill helst bli gravid igår.

• MrsMuffin

Har också BIM typ från och med idag...tog ut spiralen typ två dgr efter ÄL, och hade sex ännu en dag efteråt...så jag VET att det var försent för att bli nån bebbe...ändå sitter jag här och hoppas hehe. Dum man är. Sätter mitt hopp till nästa ÄL som är typ kring 27-29/8...

• MrsMuffin

sandrafia: GRATTIS till plusset!! Hurraaaa vad kul!

Jag köpte ett gravtest idag...så jäkla dumt, jag VET att det måste vara helt omöjligt att jag är gravid...men ändå. Kunde inte låta bli. Har ej fått mens än, den skulle kommit igår typ.

Hade ÄL (tror jag) under helgen 31-1/7 ngn gång, tog ut spiralen på måndagen och hade sex på tisdagen...så att jag är på smällen är ju omöjligt. Men, men - hoppas kan man ju alltid hehe.

• MrsMuffin

Tilde å Nova: Tack snälla du! Siktar dock in mig på nästa ÄL, då j-vlar blir det MYS! Hehe.

• MrsMuffin

Har tyå två veckor till ÄL, blir vårt första riktiga försök efter att spiralen åkt ut. Stör mig lite på att vi missade äl nu sist (tog ut spiralen ett par dagar försent), men whatever. Längtar som en tok tills om två veckor haha. Tycker tiden mellan mens och ÄL är sååå trist, däremot veckorna efter ÄL - wihooo! Då KAN man ju vara gravid hihi.

• MrsMuffin

Jag tänker exakt likadant som er. Vi har två friska barn, tänk om vi är idiotiska som ens överväger ett tredje??! Har få möjligheter till barnvakt, och ett enormt hektiskt liv som det är nu...orkar man?? Känner dock av hela mitt hjärta att jag vill ha fler barn, tror även min man känner likadant. Jag har länge velat ha en stor familj, och just nu känns det 110% rätt att försöka få till en bebbe. Bara att tuta o köra alltså.

• MrsMuffin

Loppan: Jag är också ensam mycket. Men försöker ändå tänka att det ju inte kan vara meningen att vår familj bara får ha max två barn på grund av våra sociala omständigheter.. Jag menar, tänk om mannen börjar jobba med ngt närmare hemmet? Då ändras ju allt igen. Nä, bäst att göra som hjärtat säger.

Väntar också på äl...två veckor kvar. Gaaaah!!!

• MrsMuffin

annakohler: Hoppas hoppas! Testa igen imorgon om ingen mens dykt upp...håller tummarna!

• MrsMuffin

Det där med överläppen har jag också hört! En kollega frågade mig direkt om jag var gravid...och då var jag typ i vecka 5 eller nåt. Helt otroligt.

• MrsMuffin

Millan och Lillan: Exakt så är det ju! När man INTE planerar barn känns det som om mensen kommer jääämt (och gärna superolägligt). Nu när man faktiskt vill ha bebis känns det som om det är evigheter mellan exempelvis mens och ÄL och ÄL och BIM....gaaaah. Själv är jag dock nöjd med att min ÄL-helg är här, vad jag vet iallafall.

Qwaser: Välkommen!!

Jag kollade på den där dokumentären The Great Sperm race (haha) på Youtube, helt fantastisk btw. Där säger de att spermierna kan leva i timmar inuti kvinnan, "eventuellt dagar". Jag undrar vad som gäller egentligen? Finns ju flera medlemmar på FL som blivit gravida trots att de bara haft sex långt innan ÄL..??

• MrsMuffin

annakohler: Nej! Bättre lycka nästa månad...då blir det säkert bebis skall du se. Kram!

• MrsMuffin

Tilde å Nova: Om du brukar ha en cykel på 28 dgr borde väl ÄL infalla om typ två veckor va..??? Man kanske kan använda ägglossningskalendern här på FL??

Själv fick jag utslag på ÄL-stickorna nu i tors/fredags...har haft mycket sex (haha), så nu får vi hoppas på det bästa! SÅ spännande - denna tiden är roligast tycker jag! Tiden mellan ÄL och BIm alltså...

• MrsMuffin

Jag tror jag har plussat idag...BIM minus 5 eller 6. Kunde inte hålla mig, har haft så ont i magen och sådär, tog ett test i e.m efter jobbet. Plus! Vågar inte tro på det, har köpt ett digitalt som jag skall prova med imorgon.

• MrsMuffin

Tack för alla grattis o GRATTIS tebax till er som plussat...jag fick ytterligare plus idag med CB digital. Så jag är väl gravid. Hoppas han/hon vill stanna.

Svar på tråden Vi som planerar 3:dje barnet