• Bia o Boa

När kan man börja använda BabyBjörn Babysitter?

Någon som vet om man ska vänta tills bäbisen är någon speciell ålder, vikt etc när man kan börja använda BB babysitter? Finns det något om hur länge de får sitta i den åt gången?

Bia

• Svar på tråden När kan man börja använda BabyBjörn Babysitter?
  • sladdmiraklet

godmorgon.

min dotter är 2 mån och sitter i babysitter nu, dom säger själva till när dom är trött på att sitta i den,

• Stisse

Man brukar säga mellan 1-2 månader. Jag började när min dotter var en månad, men bara korta stunder i början. Ca 5-10 min. Hon tyckte om det. Sen blev det längre ju äldre hon blev. Hon somnade i den ibland också. Hon har dock aldrig suttit mer är 1 timme. Nu är hon 3,5 månader och sitter aldrig i den för hon tycker den är pest nu

• Dalkulla74

Vi köpte den då Martin var 7 veckor tror jag. Han tyckte inte om den direkt men sen blev det en favorit som han ofta sov i till och med. Bra att det är 3 olika vinklar. Martin sitter fortfarande dagligen i den, han är snart 6 mån. Bland de bästa köp vi gjort!

• Lilla Bettan

På kartongen står det 3.5 - 13 kilo!!!

• pattisza

Just BB:s säger de att man kan använda från bara ett par veckors ålder, jag använde den inte till henne så tidigt utan ville vänta lite. vid ca 1 månad använde vi den korta stunder t. ex då jag duschade, men nu säger hon själv till när hon vill ur (2mån).

• Lilla Bettan

0-24 månader står det på deras hemsida
    www.babybjorn.se/index.asp

Jag tror att de flesta barn säger till när de suttit tillräckligt länge!!! Våran grabb ville dock hemskt gärna sova i sin babysitter när han var bara nåra månader men då tyckte i alla fall jag att MAX en halvtimme var nog!

• Bia o Boa

Vår kille är 2½ vecka men väger ju 5 kg redan och är jättestark i nacken. Har haft honom sittades där i ca 5-10 minuter åt gången och han gillar att sitta där. Tänker mest om det är dåligt för dem att sitta i den redan. Men han brukar ju protestera när det är något han inte gillar.

• Lilla Bettan

nåra veckor gammal menade jag så klart att han va!!!

• Elfva

Min dotter älskar sin babysitter, och så fort hon lärde sig att få fart på den så att den gungar så blev det favoriten. Hon gillar den fortfarande fast hon är 6,5 månader gammal och hon kommer säkert gilla den ännu ett tag. Ett kanonbra köp.

Det finns ingen gräns för hur länge barn ska sitta i sittern. Men det är relativt passivt att sitta i sittern jämfört med att t ex ligga på golvet. Men blir det jobbigt för t ex ryggen säger barnet ifrån.

Svar på tråden När kan man börja använda BabyBjörn Babysitter?