• VirrigaVerna

Skulle du byta daghem om någon i personalen uttryckte främlingsfientliga åsikter?

Hur skulle du göra om du fick reda på att en av personalen på ditt barns förskola/skola uttryckte främlingsfientliga åsikter inför barnen?
    Skulle du ta barnet under armen och byta förskola eller vad skulle du göra?

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du byta daghem om någon i personalen uttryckte främlingsfientliga åsikter?
  • VirrigaVerna

Jag skulle inte acceptera om en pedagog uttryckte sådana åsikter inför något av mina barn.
    Det första jag skulle göra är att ta kontakt med Rektor på skolan och be henne/honom att ta itu med personalen och vidta någon form av åtgärd.
    Hur jag skulle göra sedan är beroende på den respons jag får vid det mötet.

• Dimes
    Jag skulle välja att byta förskola/skola direkt. Av egen erfarenhet känner jag att rektorer stryker sina kolleger medhårs och inte tar saker på allvar; om det inte är akut.
    www.holymotherofcow.blogg.se - You shall read it.
  • Queenie70

Nej. Däremot skulle jag ställa till ett litet helvete.

• aprilsill

Ja om jag kunde. Men röstade egentligen fel. Skulle först och främst ta det med rektorn och kräva åtgärder. Sen om jag inte skulle bli nöjd skulle jag genast byta förskola, eventuellt skicka in en insändare till lokaltidningen om dålig förskoleverksamhet.

• VirrigaVerna
    Shaw skrev 2010-08-02 23:34:46 följande:
    Jag skulle välja att byta förskola/skola direkt. Av egen erfarenhet känner jag att rektorer stryker sina kolleger medhårs och inte tar saker på allvar; om det inte är akut.
    Tror du att ett sådant möte inte skulle leda någon vart?
    Det kan vara så men då skulle jag gå vidare Demon
    Queenie70 skrev 2010-08-02 23:36:40 följande:
    Nej. Däremot skulle jag ställa till ett litet helvete.
    Yeah hell yeah Demon
  • VirrigaVerna
    aprilsill skrev 2010-08-02 23:39:10 följande:
    Ja om jag kunde. Men röstade egentligen fel. Skulle först och främst ta det med rektorn och kräva åtgärder. Sen om jag inte skulle bli nöjd skulle jag genast byta förskola, eventuellt skicka in en insändare till lokaltidningen om dålig förskoleverksamhet.
    Det hade tagit hus i helvete om något sådant hade hänt på mina barns förskolor/skolor. Jag hade också dragit det vidare till media om det hade behövts.
  • Manchester

Kanske. I första hand skulle jag kontakta förskolechefen/rektorn. Fick jag inte tillräcklig respons där skulle jag gå vidare till områdeschefen och utbildningsförvaltningen. Hjälpte inte det heller så skulle jag försöka byta förskola/skola (kan vara svårt mitt i en termin), anmäla till skolverket, samt kontakta lokaltidningen.

Fick jag däremot bra respons av den anställdas chef, en ursäkt av den anställda (samt en ursäkt till de barn/föräldrar i gruppen som var direkt berörda av uttalandet) och ett pålitligt löfte om att det inte skulle hända igen så skulle mitt barn få gå kvar.

• VirrigaVerna
    Manchester skrev 2010-08-02 23:53:11 följande:
    Kanske. I första hand skulle jag kontakta förskolechefen/rektorn. Fick jag inte tillräcklig respons där skulle jag gå vidare till områdeschefen och utbildningsförvaltningen. Hjälpte inte det heller så skulle jag försöka byta förskola/skola (kan vara svårt mitt i en termin), anmäla till skolverket, samt kontakta lokaltidningen.

Fick jag däremot bra respons av den anställdas chef, en ursäkt av den anställda (samt en ursäkt till de barn/föräldrar i gruppen som var direkt berörda av uttalandet) och ett pålitligt löfte om att det inte skulle hända igen så skulle mitt barn få gå kvar.
    Det var ett bra svar och det är så jag känner att jag skulle göra också. Jag skulle inte låta det gå förbi obemärkt och jag skulle verkligen ifrågasätta pedagogens lämplighet att arbeta med barn.
  • Här och nu

Beror på om jag vet vilka åsikter som främlingsfientliga o vilka som är rätt att kräva.

• VirrigaVerna
    Här och nu skrev 2010-08-02 23:58:35 följande:
    Beror på om jag vet vilka åsikter som främlingsfientliga o vilka som är rätt att kräva.
    Om någon uttrycker sig främlingsfientligt så brukar det vara rätt uppenbart så om du tänker dig ett scenario där det sker vad skulle du göra då?
Svar på tråden Skulle du byta daghem om någon i personalen uttryckte främlingsfientliga åsikter?