• Mildamatilda

Hängvagga

Hej! Är väldigt sugen på en hänhvagga till nästa barn. Helst önskar jag en Leandervagga, men den känns ganska dyr med tanke på hur länge man kan använda den. Tyvärr finns det inte heller några på blocket/tradera... Kanske familjerna spar dem för att de är så fina. Har också hittat en flätad variant på livinginabox.nu som ser fin ut och dessutom är fairtrade, vilket tilltalar mig. Någon som har erfarenhet av en sådan. Den är betydligt billigare.

• Svar på tråden Hängvagga
  • Mildamatilda

Jag har fått et stor gammal rottingkorg áv en bekant, så här ska skapas en egen vagga ;) Jag har ju några månader på mig...

• annele81

Åh, vad spännande att få skapa sin egen vagga. Det kommer säkert att bli jättebra. Lycka till!

• Mildamatilda

Det var längesedan jag påbörjade den här tråden, men nu är snart vår bebis pågång och jag tänkte bara visa hur vaggan blev. Väldigt enkel, men också väldigt billig ;) Till och med gratis ;)

• Maliin01

Vaggan blev jättefin! Vi sålde precis vår underbara Naturvagga på blocket för 500 kr. Köpte den ny för 800 kr, så den blev också ganska billig.....

• Fingal80

Har själv haft fundering på att göra en egen takvagga och idag så sprang jag över sidan nere och kom då att tänka på att någon annan här i tråden kanske också kan ha nytta av sidan

Hur man kan göra en egen takvagga i snarlik stil som Knoppa och Leandervaggan:
    kristindesign.blogspot.com/2009/05/takvagga.html

Mycket nöje! :)

• josiehanna

Hur smidigt är det med hängvaggan? Med i och urplockning av liten bebis om man är snortrött. Gungar den mycket? Är riktigt sugen på en naturvagga, men står och väger eftersom jag känner mig för oinformerad =)

• Mildamatilda

Vi älskade vår vagga, hela familjen. Vår bebis sov aldrig något vidare i sin vanliga säng i vårt sovrum, men i hängvagggan som vi hade i vårt vardagsrum sov hon hur gott som helst. Jag upplevde aldrig att det kändes otryggt, vaggan hänger stabilt i lagom höjd för oss att ta barnet i och ur. Visst trött kan man ju vara, fast jag har alltid varit vaken när jag lyft min bebis och jag tror att vad som än händer om jag snubblar eller dylikt när jag bär så är det nog henne jag skyddar framför mig själv... Så för oss var det en underbar period så länge hon kunde sova i den, den är inte så lång men underbar. Jag kan bara rekommendera detta

• Annaluskan

Jag hade planer på att ha den över vår säng och det har jag sett även andra ha. Då kan man även peta lite med foten bara om bäbis skriker utan att sätta igång vaggandet själv... Och är man fummlig i sömnen så är det ett par dm upp bara och mjukt.

• Guldkornet

Har en Leandervagga som jag är jättenöjd med, hoppas bara vår nästkommande bebis blir det också :)

• moggleif

Tänk på att en Leandervagga är dyr i inköp men betingar ett gott andrahandsvärde så kostnaden för den är inte så stor ändå.
    Inköp ca 1800kr, säljs begagnad för ca 1200kr, ibland till och med mer. 

Svar på tråden Hängvagga