• rosenknopp09

tvätta skor

tog hem mina jobbarskor som ser rätt grisiga ut (jobbar på kafé) har hört att vissa kör sina joggingskor i tvättmaskinen,är det något att rekomendera? om i så fall vilket program skall jag köra så inte tvättmaskinen kan ta skada?

• Svar på tråden tvätta skor
  • KataStråf

Jag kör mina skor i 40 grader

• rosenknopp09
    KataStråf skrev 2010-08-03 11:25:24 följande:
    Jag kör mina skor i 40 grader
    tar inte tvättmaskinen skada när de centifugerar?
  • Najs

Jag brukar ha på fintvätt , typ 30 grader och ingen centrifugering.
    Ställ dem i torkskåp eller på element eller ngt, försök öppna dem så mkt det går.

Skorna och maskinen slits så ta ett riktigt skonprogramm som tex just 30grader.

Tror jag tom hade ylletvätt sist, då vaskar det försiktigt i massa vatten bara.

Skorna ska ju bara fräshas upp, inte fåbort massa fläckar o så? Sånt måste du isf förbehandla

• rosenknopp09

jag har förbehandlat skorna genom att lägga dem i blöt i varmt vatten, min man har för en gång skull rätt  :) han sa också detta med 30grader och ingen centrifugering men ville vara säker på det och fråga er andra...

bra då vet jag det,tack för era svar!!

• Najs
    rosenknopp09 skrev 2010-08-03 11:40:49 följande:
    jag har förbehandlat skorna genom att lägga dem i blöt i varmt vatten, min man har för en gång skull rätt  :) han sa också detta med 30grader och ingen centrifugering men ville vara säker på det och fråga er andra...

bra då vet jag det,tack för era svar!!
    Hehe.. i know the feeling, ibland vll man dubbelchecka ;)  Lyckatill!
Svar på tråden tvätta skor