• ElismammaEmelie

Frågor kring; Mountain Buggy swift

Jag har precis vart och beställt en swift till min lille som beräknas komma i månadsskiftet okt/nov!

Jag har nu några frågor gällande vagnen:
    1. Kan man ha adapters till swiften för att fästa babyskyddet på chassit? (Vi har ett maxi Cosi?)
    Är det samma adapteras som till UJ?

2. Vilken åkpåse har du haft till din swift?

3. Hur har ni bäddat i liggkorgen för Er bebis? Speciellt på hösten?

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-03 11:56
    Har du en Swift får du gärna dela med dig av din åsikter om vagnen i detta forum!

• Svar på tråden Frågor kring; Mountain Buggy swift
  • mu
    Mållgan skrev 2010-09-01 14:44:57 följande:
    Åh äntligen en tråg om Swiften som verkar leva lite.. har försökt flera ggr men fått väldigt få svar.
    Vi väntar en prinsessa i nov och har efter mycket om och men bestämt oss för en Swift, jag tycker den verkar SÅ smidig och bra.
    Har bara oroat mig för; kan liggdelen bli för liten på slutet..? Eller är det bara om man får en enormt stort barn..?
    Någon som provat liggdelen?

mu; vad härligt att läsa och se att vagnen funkar till en fyraåring!! Har undrat så om den skulle bli för liten..
    Liggdelen ser väldigt liten ut, men jag har liksom svårt att föreställa mig hur snabbt en bebis blir stor, trots att det är mitt fjärde barn :S Men det återstår att se ^^

Och Loke, min 4-åring kanske är lite mindre än genomsnittet, men jag tror vagnen kommer räcka länge oavsett :) 
  • Mållgan

Vi köpte en Swift tillsist, i onsdags, och den är sååå fin! Känner oss väldigt nöjda, än så länge i alla fall haha, bebis komemr ju inte förrän om tio veckor..
    Jag tänker att OM bebisen skulle växa väldigt fort och mycket så får man väl helt enkelt bädda i sittdelen med liggläget i botten, det borde väl funka??

Längtar tills vi får börja använda vagnen på riktigt! Skrattande

• ElismammaEmelie
    Mållgan skrev 2010-09-09 13:19:24 följande:
    Vi köpte en Swift tillsist, i onsdags, och den är sååå fin! Känner oss väldigt nöjda, än så länge i alla fall haha, bebis komemr ju inte förrän om tio veckor..
    Jag tänker att OM bebisen skulle växa väldigt fort och mycket så får man väl helt enkelt bädda i sittdelen med liggläget i botten, det borde väl funka??

Längtar tills vi får börja använda vagnen på riktigt! Skrattande
    Så har vi också tänkt att göra!!
    I värsta fall kan man ju köpa en mjuklift och ha i sittdelen om dom skulle växa väldig snabbt...

Skönt och höra att det är fler än jag som längtar efter och ge sig ut med vagnen.
  • Mållgan
    ElismammaEmelie skrev 2010-09-09 13:45:53 följande:
    Så har vi också tänkt att göra!!
    I värsta fall kan man ju köpa en mjuklift och ha i sittdelen om dom skulle växa väldig snabbt...

Skönt och höra att det är fler än jag som längtar efter och ge sig ut med vagnen.
    Vad bra att du också tänker så! När kommer ert lilla underverk?
  • Mållgan

Förresten, är det någon som har/har provat UJ:s regnskydd till sittdelen på Swift? Jag köpte ett sånt på Tradera innan jag insåg att Swift hade ett eget (trodde det var samma)
    Blir UJ:s alldeles för stort eller funkar det..? Känns så onödigt att behöva köpa ett nytt till swiften eftersom de är rätt dyra och typ omöjliga att hitta begagnade..

• Mållgan
    Mållgan skrev 2010-09-09 14:09:23 följande:
    Vad bra att du också tänker så! När kommer ert lilla underverk?
    Storstadstösen: förlåt, såg just att er kommer i månadsskiftet okt/nov.. Ibland är man lite snabb Glad
    Inte såå långt kvar då innan du får ut och köra på riktigt!
  • ElismammaEmelie
    Mållgan skrev 2010-09-09 14:14:36 följande:
    Storstadstösen: förlåt, såg just att er kommer i månadsskiftet okt/nov.. Ibland är man lite snabb Glad
    Inte såå långt kvar då innan du får ut och köra på riktigt!
    Hahha, han är beräknad till den 6 november!!
    Så nu bröjar det närma sig, min kära sambo tycker jag pratar med om vagnen än om bebisen!
  • Mållgan
    ElismammaEmelie skrev 2010-09-09 14:25:17 följande:
    Hahha, han är beräknad till den 6 november!!
    Så nu bröjar det närma sig, min kära sambo tycker jag pratar med om vagnen än om bebisen!
    Hahaha, jag känner igen mig! Skrattande
    Och när vi var oeniga om färgen på liggdelen fick jag dra lite snyftargument om att vagnen var så viktig för mig och jag har drömt om att köpa vagn i flera åååår..!
  • ElismammaEmelie
    Mållgan skrev 2010-09-09 16:04:14 följande:
    Hahaha, jag känner igen mig! Skrattande
    Och när vi var oeniga om färgen på liggdelen fick jag dra lite snyftargument om att vagnen var så viktig för mig och jag har drömt om att köpa vagn i flera åååår..!
    Hahhahaaaa, så skönt att höra att man inte är ensam!
    Vilka färger blev det för Er del??
    Vi har den grå/svarta sittdelen och svart liggdel. Jag hade dock gärna haft den svart/röda sittdelen men vi vet att vår lille är en kille så min sambo tyckte det var för tjejigt (och jag gav mig bara föra att få bestämma liggdelen).
  • Mållgan
    ElismammaEmelie skrev 2010-09-09 19:06:56 följande:
    Hahhahaaaa, så skönt att höra att man inte är ensam!
    Vilka färger blev det för Er del??
    Vi har den grå/svarta sittdelen och svart liggdel. Jag hade dock gärna haft den svart/röda sittdelen men vi vet att vår lille är en kille så min sambo tyckte det var för tjejigt (och jag gav mig bara föra att få bestämma liggdelen).
    Jag gillar också den svart/röda sittdelen jättemycket och tycker faktiskt den funkar till en kille med, men sambon ville helt ha den svart/gråa och jag gillade den med, så det blev det. Tänkte också att grått passar mer till alls (vi väntar en tjej) och rött och rosa och lila och cerist och så är kanske inte lika fint..
    Liggdelen blev grå tillsist, sambon ville ha svart. Jag tycker den svarta är jättefin också men gillade det grå snäppet mer. Så så blev det då efter mycket om och men, grå liggdel, grå och svart sittdel. Diskret men ändå roligare än enfärgad, och det är ju trots allt sittdelen man har mest.

Har ni något namn till lillprinsen? *nyfiken*
Svar på tråden Frågor kring; Mountain Buggy swift