• Myran 08

Söker mammor i Gävle

Hej! 

Vi flyttade hit i lördags, dock har vi lite vänner här sedan tidigare då vi har bott här tidigare. Vi ska få en till liten bebis nu här i dagarna och har sedan tidigare en son på ca 2,5 år.

Jag skulle det vore jätte roligt att hitta på något.

Både jag och min man är 27 år (precis fyllda).

Hur länge har ni bott i Gävle?  

• Myran 08
    Eldila skrev 2010-08-04 13:26:01 följande:
    Hej! Vi har bott i Gävle nu i 1 vecka, så jag har inte riktigt så stor koll på stan. Kanske bra att ha någon som kan den lite bättre än jag :P

Myran: Så kul! När är du beräknad? :)

Vart bor ni nånstans?
    Vet ni nå bra öppna förskolor? :)
    Hej! 

Okej, vart bor ni någonstans? Själva bor vi i Andersberg och vi har bott här tidigare så det är skönt att vara tillbaka på samma gata som sist. Är beräknade den 23 augusti, men jag vet inte om det är förvärkar lr om det är så att det kanske ha startat. Jag har badat och tagit 2 panodil. Mensvärken i ryggen sitter kvar men sammandragningarna kommer oregelbundet. Men sonen födde jag på 7,5 timme när de väl startade tills han var ute. Får se om det blir barn inom de närmsta dagarna... 

Den här i Andersberg är riktigt mysig vet jag, var dit någon gång med sonen innan vi flyttade från Gävle vilket vi gjorde när han var 3 månader. Dock öppnar inte dem förens v. 33. 

Trevlig kväll! 
    Frokenferm skrev 2010-08-04 18:57:40 följande:
    okej trivs ni änsålänge? haha ja de kan va skönt o veta de :P haha har ju turen att jag träffa sambon min i så pass tidigt skede o att han är lastbilschauför så har väl lärt mig ett o annat.. då jag inte har barn sen innan så vet ja inte om förskolar. men där i mot har jag fått höra ett de ska tydligten finnas både jätte bra dagmamma o skola i andersberg av en arbetskamrat.. vilket är ganska bra då ja själv bor i andersberg. men visst drömmen är väl att flytta till hus då man är uppväxt på landet o har två fyrbenta bebisar :) Vart bor du själv?
    Jaha men ser där, du bor också i Andersberg. Vart i Andersberg då? 
  • Myran 08
    Frokenferm skrev 2010-08-05 07:16:40 följande:
    Vi bor på tordönsgatan 6 :) ja inget illa om andersbrg är faktsikt ganska mysig synd bara att visa personr i omgivningen inte tar mer ansvar om sina barn o låter dom va ute o ränna halva nätterna när dom knappt är 6 år fyllda.  vart bor du någonstans i andersberg då?
    God morgon! 

Jaha bor du där. Då bor vi på samma sida... om du vet vart Solröksgatan ligger där bor vi. Ja vissa tar verkligen inte ansvar för barnen där omkring, min syster bor i höghusen också. Man får försöka tänka att det är deras val. Vilken vecka är du i nu? 
  • Myran 08
    Frokenferm skrev 2010-08-05 11:12:45 följande:
    haha den lugna sidan. ja de vet ja vart den är.. har hundar så brukar springa om kring som en galning runt där.. perfekt med skogen o allt.... nee o de e hemskt o se. kan man sitta på balkonen o så hör man hur dom hur dom skricker både de ena o de andra till varnadra hemsk o höra faktsikt :( gick in i v13 i går går fort nu :)
    Haha ja dem säger lugnan sidan om det. Åh jag kan väl hålla med lite. Är grymt mysigt här. Vi har bott i dessa hus tidigare dock i en tvåa. Oj, ja tiden går riktigt fort. Men då går du hos barnmorskan nere på familjecentralen då kan jag tänka mig. Vem har du som barnmorska? Jag kommer ha Annika om jag hinner träffa henne den 23e (beräknad då). 

Annars så ska jag träffa henne på kontrollen efter förlossningen. Hade henne när jag gick med sonen.

Hur mår du annars i din graviditet?

Ska ta och göra mig klar för att gå iväg till barnmorskan här för första gången nu.  
  • Myran 08

Ja, det är ju lite väl litet. Men innan vi flyttade till denna trea har vi hunnit på Tierp och Uppsala också då min man hade arbete i Uppsala innan han fick det nya som han har här. Ja jag tycker hon är jätte mysig Annika. Den jag hade igår var ju inte riktigt normal, usch och fy vad arg jag var på henne. 

Hehe börjar kläderna bli små? Synd om dig. Hoppas du inte tar illa vid att jag skojar lite. Är bra att kläderna bli små. Ja humöret är inte skoj när det svänger, har gjort det på mig hela graviditeten (hormonerna). 

Haft en både bättre och sämre graviditet i denna. Har mått bättre i denna trots allt jobbigt som har varit. Fram till v. 18 var det osäkert om vi kunde behålla lr inte pga min medicin. Sedan fick jag huvudvärk mellan v. 8 till 21 som jag dagligen nu äter medicin för och sedan fick jag medicin för sammandragningar jag fick tidigt. Men annars har det varit varit bra. Huvudvärken har varit värst för då var jag inte människa och så skulle jag försöka ta hand om vår son också. 

• Myran 08
    Frokenferm skrev 2010-08-07 19:23:06 följande:
    hade du cristina? okej haha ja man har ju inte vart lyckilig precis om kläderna hade blivit försmå om man inte va gravid :P men just n är man överlycklig för att dom gick sönder :P 
    Japp, det var hon jag hade. Inte riktigt så att hon och jag drar jämt. Hade hoppats igår kväll att det hade dragit igång, för det kändes som knivar mellan bena på mig och sedan kom det förvärkar fick vi reda på efter att ha besökt förlossningen. Väl hemma hemma så kräks jag något hemskt. Fick med en sovdos och är fortfarande skakis av den. 

När ska du på rul? 

TS: Vart tog du vägen? 
  • Myran 08
    Frokenferm skrev 2010-08-09 06:37:11 följande:
    Ne ja hade henne första gången också innan ja fick mf o de va ju inte den bästa bm ja haft haha hon förklara inte ens att man kunde få mf o va de innebar. men som tur är e man ju inte helt född bakom flötet :P  Annika är betydligt bättre :) ska på rul den 16/9 o jag längtar som en liten tok. sa till sambon att han jävlar fick ta semester då o va med o se den lilla :P
    Ja alla hästar hemma verkar hon inte ha. Jag hoppas lite att det hinner dra igång innan onsdag så jag inte behöver träffa henne igen. Ska till specialmvc idag här i Gävle (ska försöka hitta bara) och fråga om det är så pass moget så läkaren kan göra en hinnsvepning på mig så jag KANSKE slipper besöket på onsdag. Ja men självklart måste han vara med. Vad jobbar han med? Be honom prata med jobbet redan nu, så är det nog inga problem, tar ju bara en stund. Åh vad mysigt med rul. Då har jag förhoppningsvis vår lill* krabat hos oss redan. 

Idag börjar vardagen för oss efter en veckas semester för maken. Konstigt att han går runt 7:40 och hemma igen ca 16:15-16:30 varje vardag. 

Vad ska du hitta på idag? Hoppas du får en bra måndag. 

Nu dags för frukost. 
  • Myran 08
    Frokenferm skrev 2010-08-09 09:34:17 följande:
    ja de får vi verkligen hoppas på :P ligger inte de nere på södertull? haha vilken tur du har :P själv kliver men upp 4.30 bara för att gå till tåget o sen vidare mot söderhamn där jag jobber :) jobbar på volvo lastvagnar som reservdelshanterare :) i dag blir nog ganska lungt ska få hem sambons kusinbarn :) så jag blir av med lite kläder med tanke på att ja inte lär bli mindre :P hihi hoppas du får en lika trevlig måndag som mig i regnrusket :)
    Ingen bebis här inte. Så det blir ett besök hos henne idag. Jag känner mig inte riktigt glad över det. Dock hinner det hända mycket på 8,5 timme. Jag hittade efter att jag frågade barnmorskan om vart det låg när jag hämtade min journal i måndags. Specialmvc ligger på förlossningen, först ska man upp till förlossningen på plan 5 och sedan ner igen till plan 3 och gå en bit för att komma dit. Mkt krångligt må jag säga. Blev en hinnsvepning hos läkaren och nu har både proppen har släppt och sammandragningarna har byt karaktär. Så nu hoppas jag att något händer. Igår när sonen var med sin gudmor på furuvik så passade jag på att fixa i lägenheten så jag trodde det skulle dra igång inatt. Så ont som jag hade. 

Oj, jobbar du i Söderhamn. Är du därifrån? Själv är jag därifrån men sedan jag flyttade därifrån kan jag nog räkna på fingrarna hur många gånger jag har varit där (båda händerna). 

Hur mår du? Hoppas det går bra på jobbet och du inte blir allt för trött. 

Ha en trevlig onsdag. 
  • Myran 08
    Frokenferm skrev 2010-08-11 20:05:11 följande:
    aha okej :S men du då kanske de blir bebis ikväll då :P håller tummarna iaf :) nee jag är inte från jag kommer i från falköping som ligger i västra götaland :P haha jo just nu så mår ja så där men har vart en jobbigt dag börjar känna nu att man har gått upp i vikt o att magen inte är som den ska va.. har mkt magknip o så.. men de går väl över hoppas jag iaf.. hur mår du själv ?? kram
    Ja jag hoppas på bebis ikväll/natt. Se där, vad skönt för dig att du inte kommer från Söderhamn. Vilket reklam jag göra. Usch då, den delen av graviditeten är inge skoj det där med magknip försök undvik mat som gör dig gasig, som vitkål, lök och såna saker. 

Jo tack jag mår bra skulle bara vilja ha ut denna bebis nu. Då hade jag varit glad. Jobbar du måndag - fredag tänker när du börjar så tidigt på dagarna. 

Kram 
  • Myran 08
    Frokenferm skrev 2010-08-12 08:56:32 följande:
    haha du de är ingen fara har redan sett vilket knepigt folk som bor där :P haha  jo de gör jag.. men just nu har ja vart hemma i 2 dagar då jag itne orkat gå ur sängen för att ja har ont i magen o skelettet.. börjar bli lite nervös över om ja kommer få sparken för de :P haha
    Åh skönt att jag inte skrämmer dig då. Nej då inte kan du bli sparkad för det. Du har väl rätt till 7 dagars sjukanmälan utan att behöva läkarintyg lr? 

• Myran 08
    Frokenferm skrev 2010-08-12 11:42:09 följande:
    haha de vill mkt till att skrämma mig :P haha inte fått nå bebbe än? gud är ju jätte nyfiken ju :P hihi nee 5 dagar är de.. enligt mitt avtal :)
    Okej, vilket tur. Nej inte ännu, men kanske kan vara på G nu. Har grymt ont så maken ska nog komma hem och arbeta istället för att vara på jobbet efter lunch. Så han är hemma, då jag har 2,5 åringen hemma. Ska fixa lite lunch nu och sedan så ska vi sova en stund (om jag lyckas somna) . 

Okej, du får gå till läkaren om du känner att det inte fungerar. Dock kan ju försäkringskassan bli surare.. dem är inge roliga att ha med att göra. Det påminner mig om att jag ska ringa och bråka med dem.

Vad ska du göra får roligt idag då? Bara ta det lugnt? 

Här började dagen surt (sovit grymt dåligt) och så får vi rätten på vår sida att tapetseringen inte är bra i denna lägenhet, så vi ska få tapetserat. Vi har svarta tapeter i lägenheten. :-/ 

Kram 

• Myran 08

Hej! 

Vill bara uppdatera lite. Vattnet har gått, vi väntar på att värkarna ska bli starkare och sedan åker vi in.

Så jag hör av mig när jag är två barns mamma.  

• Myran 08

Nu har våran andra son kommit till världen. Jag slapp igångsättning. Han kom ut 02.50 efter en snabb förlossning. Jag var öppen 6 cm kl 02:40 ungefär barnmorskan försökte sätta den där kontakt grejen på huvudet och det krånglet hade gjort att jag öppnade mig helt tydligen. För bara några minuter senare skriker jag åt maken att han ska larma och jag knappt uppe i sängen och jag börjar krysta och det räckte med två krystvärkar och sedan kom vår lilla son ut. 

Så nu är det fullt upp här hemma. 

Hur är det med er?

Kram  

• Myran 08

Hej! 

Tusen tack. Ja det är så skönt att allt gick bra. Mm vi har kommit på namn åt honom Tim. Så det kommer bli en Anton (storebror) och en Tim (nykomlingen). Va skönt att dina mamma kläder har kommit. Dem är kanon sköna. Ja jag går i mina mamma byxor ännu. Dock bara mysen för jag är så öm i kroppen. Vad mysigt att känna bebisen.

Hur mår du annars?

Här är det full fart. Från sekunden ögonen går upp på storebror runt kl 06-07 tills lillebror somnar för natten vid 22. Men det är mysigt. Men nu har storebror fått plats hos dagmamma, så det kommer bli jätte bra.  

Nu ska jag göra mig klar för att försöka ta med barnen till öppna förskolan så att storebror får leka av sig.

• Myran 08

Hej! 

Hur är det?

Härligt att det blir mer fart. Vilken vecka är du i nu? Hur gick RUL?

Här är det rätt okej. Lilleman är gnällig om kvällarn och vägrar släppa bröstet. Storebror har börjat hos dagmamma. Så det är full fart om morgonen och eftermiddagen. Nu har vi fått renoverat och det är sååå vackert. 

Kram  

Svar på tråden Söker mammor i Gävle