Inlägg från: livet från ljusa sidan |Visa alla inlägg
  • livet från ljusa sidan

Varför blir det hål i tröjorna på magen?????

Ärligt talat nu blir jag helt skogstokig!! Nästan alla mina t-shirts och linnen har hål på sig på magen...små hål och det finns oftast bara ett!

Nu har på mig ett linne som är tvättat en gång och det är hål!

Jag köper mina kläder på vanliga ställen som hm, lindex och gina..... Inga märkeskläder men det borde väl inte spela någon roll?

Någon som har något svar på varför det blir så, vet att jag inte är ensam men nu får det bli ett slut på detta! 

• Svar på tråden Varför blir det hål i tröjorna på magen?????
  • livet från ljusa sidan

No cats, har en fyramånaders som jag bär på men han har ju typ bara mjukiskläder....

Jag fick förklaringen en gång att det handlar om torktumlingen i tvättmaskinen och att tyget sugs ut genom hålen och slits..... men varför bara på magen isf????

Ni som har samma problem, är det samma på dyrare plagg?? 

• livet från ljusa sidan

oj vad mycket ni skrivit! Är jättetacksam för alla råd :)

Hmm tvätta i tvättpåse kanske vore något! Vi har ofta grumme tvättmedel, men det kanske är billigt vet inte...

Steker mat gör jag inte så ofta och det är ju inte fettfläckar heller runt om... Har bara en slät förlovningsring så den kan inte göra hål...

• livet från ljusa sidan
    Pyl skrev 2010-08-08 18:51:21 följande:

Jag vet inte om det är detta som orsakar dina hål just vid magen ts, men dragkedjor sliter upp små hål i kläderna när man tvättar. Därför ska man alltid se till att stänga alla gylfar innan man slänger in kläderna i maskinen.

Kanske är det din gylf eller ditt skärp som gör att du får hål just vid magen?

ahhhhhh! Skall testas!
Svar på tråden Varför blir det hål i tröjorna på magen?????