• Anonym (utan kärlek)

Vi som hade en dålig uppväxt!!

Hej,
    jag vill gärna starta en tråd för oss alla som hade en dålig uppväxt.
    Här kan vi prata med likasinnade.

Alla är välkomna!

INGA PÅHOPP

Min uppväxt. En mamma som var alkoholist, fick ingen kärlek av henne, fick mest stryk.
    Min biologisk pappa bryr sig inte om mig, han stack när jag var nyfödd. Han har massa med andra barn...
    Hade en styvpappa som också var akoholist och jag fick massa stryk av honom med.
    Även sexuella övergrepp förekom..

Jag mår (ganska) bra nu, går till psykolog och fick för 2,5 år sen tabletter mot min ångest som började 3 år sen.

Massa med kramar till alla!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-25 18:13
    Tack för alla ni som delar med er!

Jag har bara en fråga till!
    Hur klarade ni av vardagen som barn?

Jag t.ex. blev kär i en pojke och blev alltid glad när jag fick se honom varje dag i skolan, det fick mig att komma på andra tankar (var kär i honom i många år)
    Och såklart min mormor och mina vänner underlättade vardagen för mig med.

• Svar på tråden Vi som hade en dålig uppväxt!!
  • Gudmorsan90

Min pappa drack och gör det fortfarande. Han har nyligen slängt ut min bror. Fick se på när vi var små när pappa slängde honom emot spisen och jag får ibland minnen som jag blir rädd av där jag skriker till pappa att han ska sluta. Och min mamma är en sån som kontrollerar mig.

• Anonym (Nissan)
    Anonym (utan kärlek) skrev 2010-08-04 00:35:21 följande:
    Hej,
    jag vill gärna starta en tråd för oss alla som hade en dålig uppväxt.
    Här kan vi prata med likasinnade.

Alla är välkomna!

INGA PÅHOPP

Min uppväxt. En mamma som var alkoholist, fick ingen kärlek av henne, fick mest stryk.
    Min biologisk pappa bryr sig inte om mig, han stack när jag var nyfödd. Han har massa med andra barn...
    Hade en styvpappa som också var akoholist och jag fick massa stryk av honom med.
    Även sexuella övergrepp förekom..

Jag mår (ganska) bra nu, går till psykolog och fick för 2,5 år sen tabletter mot min ångest som började 3 år sen.

Massa med kramar till alla!!
    Precis så hade jag det också... 
  • Anonym

din bio pappa kanske itne hade varit till hjälp fast han varit vid din sida..

men det låter väldigt tungt och jobbigt.

har själv haft en tung upväxt och har mått dåligt.

men efter all medeciner och sådant så mår jag prima.
    medecinen är utesluten och allt e bra.

jag kan klara mig på mina egna två ben endån fast min bakgrund.

det går till en gräns då man inser att man inte kan förändra sit förflutna och försöker bara se fram.
    de fins posetivt med livet med =)

• Anonym

Jag har oxå haft  en dålig bakrund men jag mår jätte bra nu. men jag är med en man som inte respekterar mig nått vidare och jag blir väl lite sur och säger till honom men han bryr sig inte..

Men jag är bäst, det finns inget som kan stoppa mig :) Hoppas ni andra mår bra...

• Anonym

varför är du med en man som inte respekterar dej? då respekterar du inte dej själv jue.

du som person förtjänar det bästa i livet, ink en man som respekterar och lyssnar på dig och dina behov.

jag har också left så men jag kom ur de, och tänker bara acceptera den bästa ..

• Anonym

Jo, jag respekterar mig själv, jag skulle aldrig behandla mig dåligt ,:P eller jo det skulle jag... Men han behandlar mig ju bra oxå... O vadå han måste ju ha någon och jag tror inte det finns fler som skulle stå ut med hans skit, Men  jag gör det för jag är snäll :P, o för att jag inte tar illa vid mig, han kan göra i stort sätt vad som helst men jag bryr mig inte... Jag kan bli sur för max några timmar, men sen är det bra igen....

• Anonym

så han kan säga elaka saker till dej och du tar inte åt dej???

det är ju inte rättvisst?
    så du är den som tar och tar och han ger och ger .
    ska de inte vara ömsesidigt?

ävenom om det är bra ibland får man endå inte bahndla en människa som skit, även om man inte tar åt sej?
    det är så en långsam deppresion slår till.

• Anonym (utan kärlek)
    Gudmorsan90 skrev 2010-08-04 01:00:58 följande:
    Min pappa drack och gör det fortfarande. Han har nyligen slängt ut min bror. Fick se på när vi var små när pappa slängde honom emot spisen och jag får ibland minnen som jag blir rädd av där jag skriker till pappa att han ska sluta. Och min mamma är en sån som kontrollerar mig.
    Hej, tack för ditt inlägg!

Hur mår du idag? Och din bror? Har du någon relation till dina föräldrar kvar?
  • Anonym (utan kärlek)
    Anonym (Nissan) skrev 2010-08-04 01:03:48 följande:
    Precis så hade jag det också... 

Men hur bearbetade du din uppväxt?
  • Anonym (utan kärlek)
    Anonym skrev 2010-08-04 01:15:53 följande:

din bio pappa kanske itne hade varit till hjälp fast han varit vid din sida..

men det låter väldigt tungt och jobbigt.

har själv haft en tung upväxt och har mått dåligt.

men efter all medeciner och sådant så mår jag prima.
    medecinen är utesluten och allt e bra.

jag kan klara mig på mina egna två ben endån fast min bakgrund.

det går till en gräns då man inser att man inte kan förändra sit förflutna och försöker bara se fram.
    de fins posetivt med livet med =)

Ja precis det finns mycket positivt här i livet.

Frågan är hur v,i som hade en sån dålig uppväxt, hittade det positiva och höll fast vid det.

Som mest är det vad som gäller mig min dotter, min sambo, min egen famijl.
    Men innan hjälpte ju psykologen och medicinen..

Nej min bio-pappa var nog inte vid min sida, när han kom på besök (såg honom bara ett antal ggr i mitt liv)
    så blev det sexuella övergrepp, på mig och min syster (min syster är inte hans barn)
Svar på tråden Vi som hade en dålig uppväxt!!