HJÄLP! Vi får ingen remiss - och får ej betala privat!!??
Jag är förtvivlad och ganska desperat så behöver er hjälp att få råd om hur man kan göra. Jag och min man blev nekade förnyad remiss på RMC Malmö (har gjort 2 försök innan, har alltås ett betalt kvar) för att vi inte varit skrivna på samma adress under en period. Då tänkte vi betala för ett frysförsök själva eftersom jag är 36 år och det börjar bli bråttom... men då visar det sig att man MÅSTE använda "poängen" från landstingsremissen först!! Vi får alltså inte remiss för att göra ett landstingsfinansierat försök och får inte heller betala för ett privat för att vi måste använda remisspoängen först... Vi kommer alltså ingenstans!!! Vad kan man göra? Kan man få remiss att privatläkare eller kommer rmc ändå att säga att vi måste ha från vårt landsting först? Ska vi vända oss till annan klinik? Då kan vi väl inte använda embryona från rmc förstås.... Usch, detta är så jobbigt och jag vet inte vart jag ska vända mig!?!?? Anledningen till att vi bodde isär ett tag var att alla dessa misslyckade försök slet mycket på vår relation så vi behövde en paus. Nu känner vi oss dock starkare än någonsin och vill verkligen satsa på oss och en familj - men då får vi inte : ( Tacksam för alla råd och tips! Kramar